woensdag 21 november 2012

Bloemen schilderij

Als je lekker handig bent krijg je wel eens wat en kan het zomaar gebeuren dat je op een dag een grote plasticzak met zijde bloemen ( veel zonder steeltjes) in je handen gedrukt krijgt.
Nou schreef ik in het stukje over mezelf dat mijn ingevingen wel eens ineens "uit de hemel" me te binnen schieten maar niet dat het wel eens een paar jaar kan duren eer het zover is. Dus toen ik op een dag voor de zoveelste keer die zak in handen had dacht ik "ik kan toch niet heel mijn huis volzetten met boeketten met zijde bloemen? Wat kan ik nou maken dat weinig ruimte in beslag neemt en waar ik alle die bloemen voor kan gebruiken?" En toen gebeurde het! Ik dacht "Ik knip alle koppen eraf en ik lijm ze op een canvas en maak er een schilderij van!"
Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb ze wel eerst in een waszak gestopt en in een sopje met wasmiddel gedaan omdat sommige nogal stoffig waren. Na ze met zak en al met de sproeier afgespoeld te hebben en buiten ermee rond geslingerd te hebben om het meeste water er uit te krijgen heb ik ze goed laten drogen.
Bij Xenos kun je canvassen in allerlei maten kopen. Ik heb een flinke gekocht omdat ik heel veel bloemen had maar je kunt b.v ook een aantal kleintjes kopen OF een gedeelte beplakken en een gedeelte schilderen b.v. een hartje van bloemen op een achtergrond.


 Dan kan de pret beginnen! Verwarm het lijmpistool en plak de bloemen op het canvas. Niet teveel erbij nadenken. Plaats groot en klein door elkaar en let niet op de kleuren, af en toe een een knal rode, oranje of gele ertussen brengt leven erin. Ik heb de bloemen tot helemaal over de rand geplakt. Je hebt al snel meer bloemen nodig dan je denkt. Ik moest die mevrouw waar ik ze van gehad had zelfs vragen of ze er nog meer had! Gelukkig was dat zo.



De volgende foto is met een flitser gemaakt en geeft de kleuren niet helemaal goed weer. Sommige mensen vinden zo'n schilderij het toppunt van kitscherigheid maar ik wordt er vrolijk van. Je zou ook een herfst thema kunnen nemen. Dus ik zou zeggen. als je ergens nog verlepte kaarsenringen en boeketjes hebt liggen die maar stof liggen te vergaren.. geef ze een tweede leven!

                      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten