donderdag 19 juni 2014

Druk Druk light

Ja, ik ben stil geweest maar heb niet stil gezeten. Op mijn manier heb ik het druk gehad met de wereld redden.
Vanaf de bank heb ik op zitten ruien via twitter en Facebook. De manier om stennis te schoppen als je verlegen bent ;-) 
Ik heb geprobeerd ( zonder succes ) om een ballonnenwedstrijd te stoppen. Zo'n ballonnenwedstrijd lijkt leuk, al die gekleurde bolletjes die de lucjht in verdwijnen  maar eens komen ze naar beneden en dan veroorzaken ze onvoorstelbaar leed bij de dieren die ze voor voedsel aanzien en opeten of in de lintjes verstrikt raken en zo de dood vinden....
Ik heb ook op facebook deze foto geplaatst


Ik heb er bij geschreven dat diegene die dit gedaan heeft zich in een hoekje zou moeten gaan schamen en dat je beter die drol zo kan laten liggen en niet doen alsof je goed bezig bent om het daarna met zakje en al weg te gooien als je denkt dat niemand het ziet....
Een weekje later vroeg ik me wel even af of ik er goed aangedaan had. Ik heb maar vijftien Facebook vrienden maar twee ervan hebben het " geliked" waardoor hun driehonderd vrienden het ook zagen. Toen ik na de yoga langs die route naar huis fietste zag ik even verderop wel zes lege zakjes liggen die ik opgeraapt heb. Toen ik afgelopen week met mijn zwerfvuilopraapkarretje er langs stepte heb ik deze berg opgeraapt


Wat denk je...een kwaaie jongens streek of een wraakactie van de hondenpoep wegwerpster, of ben ik gewoon een beetje paranoïde aan het worden? Ik heb voor alle zekerheid deze foto maar niet op Facebook geplaatst...

Toen ik mijn vier volle vuilniszakken weg ging brengen naar de milieustraat zag ik bij het tankstation een vrouw telkens bukken en iets oprapen, " een soortgenoot!" Dacht ik verheugd


Ze is een beetje gecamoufleerd in haar blauwe trui voor haar blauwe busje...op deze foto was ze inmiddels klaar met oprapen en even later zou ze de opbrengst aan de man die bij jaar was overhandigen. Ik kon wel zien dat niet alles was opgeraapt en nieuwsgierig als ik ben ben ik, nadat ze vertrokken waren, gaan kijken wat er lag...


Knijpers! Honderden en honderden!!
De plastic knijpers heb ik opgeraapt om te voorkomen dat ze in de plastic soep belanden


En de hele houten knijpers heb ik mee naar huis genomen


Ik hoef voorlopig geen knijpers meer te kopen!

Eenmaal bij de milieustraat belandt bleek mijn milieustraat vriend een karretje voor achter de fiets voor me te hebben


Hij had nog een koppeling liggen van een andere keer die er voor geschikt is alleen moeten we nog een manier bedenken om de koppeling aan mijn fiets te maken. Onder mijn zadel gaat niet lukken omdat de beugel van het karretje recht is Maar ik heb al een ideetje dat nog even verder moet uitbroeden.

Terwijl ik daar aan het rondkijken was zag ik natuurlijk weer iets dat ik graag wilde hebben...Dit


Ik had het even bij de achterdeur gelegd maar heb er eigenlijk een ander plannetje voor. Pinkel onze hoogbejaarde kat zal dat wel fijn vinden want zij vond het maar niks. Ze zakte met haar pootjes door de gaten.

Over dingen die ik graag wil hebben gesproken, ik heb een aantal weken geleden een kastje zien staan bij de kringloop winkel. Het leek me ideaal om hier neer te zetten in het hoekje van manlief



Het is net zo breed als het " gat" en minder diep dan de kasten die er staan. Ik zou de mand er in kunnen zetten en manlief zou een groter oppervlak hebben om zijn attributen uit te stallen En ze wilde er maar €5,00 voor hebben! Tot mijn groot verdriet zei manlief dat hij het niet wilde. Hij vond het goed zoals het was :-(
Toen ik afgelopen zaterdag weer even ging kijken dacht ik dat het weg was. Ik was bijna blij want het zou een eind aan de begeerte betekenen maar het bleek er nog te staan. Ik heb hem opgemeten want ik wist toen nog niet zeker of het zou passen of niet. Ik heb ook nog een foto gemaakt


Hij staat in een donkere loods dus de foto is heel onduidelijk maar het kastje is van grenen en heeft bolpootjes en 1 plank.
Ik zit nu met een dilemma... Zal ik hem gewoon kopen en neerzetten of zal ik het nog een keer bespreken met manlief. Misschien is die kringloop " winkel" a.s. Zaterdag open maar misschien ook niet want het is geen echte winkel. Ik ga voor alle zekerheid wel even kijken. Wordt vervolgd....

2 opmerkingen:

  1. Ik ben fan van je blog en de manier waarop je in het leven staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-) Wat lief om dat te zeggen. Het wordt zeer op prijs gesteld

      Verwijderen