donderdag 5 juni 2014

Gevaarlijke mode

En dan bedoel ik niet eens zwikken met deze aan!


Afgelopen week ben ik aan het internetsurfen en mijmeren geweest dankzij een rommelmarkt waxinelicht houdertje dat niet aan de verwachtingen voldeed en via laura Ashley interieuren ben ik nu op het virtuele toetsenbord geraakt.
Ik vind het heel leuk om me op te dossen. Dat ik verlegen ben en zelden uit ga zorgt er voor dat ik niet vaak de gelegenheid heb om me helemaal uit te leven wat betreft mijn kleding. Afgelopen week heb ik ontdekt dat ik fan ben van de bohémien stijl. Al surfend kom je nog ergens achter!
Jaren geleden stond dit patroon in de Knipmode


Hier het bewijs dat het jaren geleden was


Ik was er helemaal weg van en heb de broek heel vaak gemaakt in verschillende uitvoeringen

En dit zijn ze niet eens allemaal, de rest pastte niet op de foto. De eerste heb ik keurig met tailleband en rits gemaakt maar ik heb er ook een paar waar ik alleen elastiek bovenin gemaakt heb maar dan moest de stof er wel geschikt voor zijn.
Wat is hier nou gevaarlijk aan vraag je je misschien af..... De keren dat ik bijna verongelukt ben doordat de broekspijp om de trapper bleef hangen op het moment dat ik af wilde stappen zijn niet op twee handen te tellen. Tegenwoordig volg ik een bepaalde procedure om af te stappen als ik zo'n broek aan heb.. Ik steek eerst mijn been helemaal uit en dan stap ik pas af. Het zal vast een vreemd gezicht zijn maar het zal me worst wezen. Als ik op mijn snufferd val is het vast een veel vreemder gezicht! De trap oplopen met een wasmand terwijl je zo'n broek draagt is ook riskant, helemaal als je slippers draagt! Je moet echt uitkijken dat je voet niet in de broekspijp blijft haken!
Het " jasje" heb ik ook gemaakt maar geen dertien keer zoals bij de broek. Ik heb hem in satijn gemaakt en heb hem aangehad naar het etentje ter afscheid van een collega pas geleden ( toen ik het overgebleven eten mee naar huis nam)

Zo lijkt het niet veel maar samen met de lange ketting, lange oorbellen, wijde broek, en voile tuniek eronder vond ik het wel wat hebben. Alleen tijdens het in de bakjes doen van de voedsel restanten moest ik wel uitkijken dat ik niet met de wijde mouwen in de borden van mijn collegas hing. Dat is misschien niet gevaarlijk maar als je boven een gastfornuis ermee hangt wel!
Soms wikkel ik een lange smalle sjaal om mijn hals...niet praktisch als je aan het stofzuigen bent en het uiteinde naar binnen gezogen wordt in de opening van de steel en je jezelf bijna wurgt! Er is zelfs een keer iemand overleden toen haar lange sjaal om het achterwiel van een cabrio gewikkeld raakte en ze stikte ( zag ik op curious en unusual deaths op Discovery of die andere)
Ik heb ook nog lange wijde rokken. Daar moet je ook niet mee op een fiets gaan stappen. Je kunt er wel mysterieus uit willen zien ( ik heb veel fantasie) maar als je rok tussen je fietsketting blijft hangen is er weinig mysterieus meer aan. Ik ben, toen het mij overkwam, wel tien minuten bezig geweest om mezelf te bevrijden! Tegenwoordig als ik zo'n rok aan heb en echt moet fietsen hou ik de boel in het gareel met een wasknijper ( niet vergeten om hem er weer af te halen als je afgestapt bent ;-))
Lange kettingen horen ook bij die look maar kijk uit dat je er niet mee achter een deurknop blijft hangen! Ik spreek uit ervaring....

Vorige week wilde ik een fietspomp van het zoldertje op het schuirtje halen. Ik had bedacht dat ik niet eerst de plasticzak voor de container hoefde te verwijderen die aan een haak aan de ladder hing met dit als resultaat


Ik was met mijn exotische voile K.ruitvat tuniek aan de haak blijven hangen! Ik heb de scheur met nylongaren geprobeerd te herstellen

Ik heb de randen tegen elkaar gehouden tijdens het naaien.
Hier het resultaat


Vreemd genoeg zag de binnenkant van de reparatie er beter uit!

Ik heb de rafels van de stof aangestipt met een restje heldere nagellak. Als het bij gaten in panty's werkt dan werkt het ook wel bij voile.
De reparatie is niet onzichtbaar maar ik kan hem wel nog dragen en hoef er niet meer zuinig op te zijn.
Al met al vind ik het niet vreemd dat je weinig bohémiennes ziet. Ze verongelukken waarschijnlijk al op jonge leeftijd. 
Deze blog kwam tot stand omdat ik op de volgende site beland ben. Bij de " archive " kun je smullen van de foto's. Op de echte site moet je worstelen met een banner die door het midden van het beeld loopt

http://thatbohemiangirl.tumblr.com/archive

Wat wel deprimerend is is dat het allemaal jonge aantrekkelijk meiden zijn die op de foto's staan. Geen enkele 50+ oma te bekennen!
Maar een van de foto's brachten me op een idee!
Deze


Mijn ogen zien er nog best jong uit en ik heb geen staar. In zo'n gewaad zou ik best voor 25+ Door kunnen gaan!
Toen begon ik me af te vragen.... Hoe eten vrouwen met een boerka in een restaurant? Wie weet het antwoord?

O ja! Zou ik bijna het belangrijkste vergeten! Wie een eigen stijl heeft hoeft niet mee te gaan met de mode en bespaart kapitalen!

3 opmerkingen:

  1. oh wat vreselijk herkenbaar, ben ook al regelmatig bijna verongelukt als ik met een te wijde broek achter mijn trapper bleef hangen , of met een kledingstuk achter een haakje , of zoals vorig kaar met mijn iets te lange regenjas toen mijn voet erin bleef haken toen ik van de fiets af wilde stappen bij een stoplicht. gelukkig ging het tot nu toe om bijna ongelukken en is het nooit echt mis gegaan. ook heb ik een voorkeur voor die bohemien kledingstijl en ben ik daar met mijn 53 jaar voor mijn gevoel echt te oud voor, nou ja in ieder geval om er de deur mee uit te gaan, thuis dos ik me wel lekker zo uit omdat die kleding echt lekker comfortabel zit , af en toe zie ik iemand van mijn leeftijdsklasse die zich wel zo kleed en dan ben ik best wel jaloers op die vrouwen die er duidelijk lak aan hebben wat anderen van hun kleding vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wordt over 3 maanden 53 ( als ik niet voor die tijd verongeluk) Over smaak valt niet te twisten. Gisteren zag ik een zwaar opgemaakte hoogblonde getoupeerde 70 plusser ( schat ik) en ik ken ook een oudere vrouw die altijd een grote zijden bloem in haar strakke vlecht draagt. Ik vind het zelf niet mooi maar ik vind het erg leuk dat ze gewoon dragen wat ze mooi vinden. Als iedereen bang is wat een ander denkt wordt het zo'n saaie boel en wordt mensen kijken niet meer leuk ;-)

      Verwijderen
  2. Omdat ik alleen tweedehands koop (al jaren en jaren) ben ik een mens van allerlei stijlen! Ik weet nooit wat in de mode is, hoeft ook niet. Mijn wens is: kleurig en het moet lekker zitten! Dat laatste vind ik het belangrijkste ;-) Ik ben 64+

    BeantwoordenVerwijderen