zondag 20 juli 2014

Buiten zitten

Afgelopen dagen was het heel warm in Nederland. Ik zet " in Nederland" erbij want ik zie dat ik lezers over heel de wereld heb, tot in China en Equador toe, wat ik heel intrigerend vind maar dat is weer een ander verhaal....
Ik zat veel buiten in de schaduw en manlief kwam me na het wielrennen ( op de t.v., sportief kun je hem echt niet noemen) me vergezellen. Wij hebben geen loungeset en niet eens fatsoelijke tuinmeubels maar op zulke momenten zou ik die best wel willen hebben.
Ik merk toch dat ik me laat beinvloeden door de beelden die langskomen. 
Wij zitten heerlijk onder onze druif maar later op de dag komt de zon toch op ons plaatsje terecht en dan zou het fijn zijn als we een stel overkapping gordijnen dicht konden trekken die dan in een briesje zouden wapperen en het zachte gefilterde licht door zouden laten

Zoiets

Maar dan anders

En dat we op een luxueuze tuinset zaten i.p.v. een allegaartje.
Ik heb express geen leuke gestylde hoekjes in de tuin zoals deze

 
Of wat denk je van dit!


Dat ziet er toch geweldig uit he! En weet je waarom? Er zijn geen mensen in de foto... Zet een man met een bierbuik in een glanzend joggingpak op dat delicate stoeltje en het ziet er gelijk heel anders uit! Weg is de illusie!.....

Als je niet gekleed bent zoals de acteurs en actrices in de Hercule Poirot serie heb je niets te zoeken op zo'n stylvol stoeltje


Ik weet dat als ik me zou overgeven aan de behoefte om van die leuke hoekjes te creëeren, ik alleen maar ontevreden en chagrijnig zou worden. Manlief zou met zijn emmers, plastic gietertjes en gereedschap heel mijn compositie verstoren en ik zou me er alleen maar aan ergeren en dat is niet goed voor een huwelijk.

Terug naar de werkelijkheid dus
We hebben ons " verflaken" opgehangen tegen de zon


Manlief vond het het wel wat van abstracte kunst weg hebben met al die vlekken erop.

En het wapperde een beetje teveel in het briesje dus hebben we onze multifunctionele t.v. poot met plankje er tegenaan gezet


En hier mijn "stylinghoekje" van dit moment


Mijn nieuwe zwerfvuilopraapkar die nog steeds wacht op aanpassingen. Hij is gestut omdat hij nu een lekkeband heeft. Er is waarschijnlijk in de zon een plakkertje op de binnenband los gelaten. Maar niet getreurd. Mijn milieustraatvriend liet van de week weten dat hij twee reservewieltjes voor me had! De man die de kar bracht bracht later nog twee wieltjes dus dat is heel fijn.

Een paar weken geleden toen het ook lekker weer was kwamen dochter met man en kind op visite." Hoe moet dat nou?" Vroeg manlief. " we hebben niet eens een tuinset!" 
We hebben toen maar een tuinbank verzet en ik heb een deken uit mijn dekenvooraad gehaald ( voor als het -20 is en er geen stroom of gas meer is) en hebben we dit hoekje gecreëerd 


Later hebben we het deken op het gras gelegd en zijn we daar met de kleine op gaan zitten.
Zo hebben we het toch nog zonder loungeset leuk gehad :-)

O ja, tijdens het zoeken naar afbeeldingen kwam ik deze site tegen


Er staan allerlei leuke dingen op maar alleen kijken als je goed in je vel zit en niet op een moment dat je chagrijnig of ontevreden bent want dan wordt het alleen maar erger denk ik. Het is echt een site om bij weg te dromen want dat is het. Ook die mensen met al die leuke dingen hebben problemen en tegenslag en laat je niks anders wijsmaken!

5 opmerkingen:

  1. Ik houd helemaal niet van die gestylde hoekjes! Het is altijd zo'n 13-in-een-dozijn gedoe. Niet dat ik geen 'leuke' hoekjes in mijn tuin heb maar die ontstaan vanzelf: een bult snoeihout waar de pompoen overheen groeit! Een tuinbank met een oud dekbed in dezelfde kleur als het onkruid in de boomwal!
    Een stel oude (plastic ) emmers waar de siererwt tussendoor gaat! Niks mis met jouw hoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoekjes van het echte leven dus! :-) Ik wilde als kind etaleuse worden dus ik kan het niet laten dingen " leuk " neer te zetten ;-)

      Verwijderen
  2. klinkt herkenbaar ,ik gaf mijn parasolletje mee aan dochter die sinds kort op haar zelf woont en niet veel te besteden heeft, lief van mij ,maar wat moet ik nu. wacht eens even kocht vorige maand een kleine droogmolen en had nog ergens een mooi paars laken liggen en voila een parasol. helemaal gratis en voor niks , mijn luxe ligstoel van de kringloop met 2e hands kussens van 10 euro erbij en ik heb een luxe zomergevoel voor heel weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee! en je kunt ook nog eens je was er aan ophangen! Waarschijnlijk geven deze oplossingen je meer voldoening dan als je een nieuw tuinset gekocht had. :-)

      Verwijderen
  3. ja en bovendien geen extra spullen die je ook weer ergens moet opruimen .

    BeantwoordenVerwijderen