maandag 31 december 2012

Kettingen Ophangsysteem

Vorige keer schreef ik dat ik net een ekster was wat betreft glimmende dingen en dat geldt niet alleen voor oorbellen maar ook kettingen en armbanden. Als je al wat ouder wordt en diverse rommelmarkten en verjaardagen achter de rug hebt kan dat inmiddels een hele verzameling geworden zijn. Dan is het handig als je een methode hebt waarbij je er eentje kunt pakken zonder eerst uren te besteden aan het ontwarren van een berg in de knoop geraakte kettingen.
Dat probleem heb ik opgelost door een handdoeken beugel boven het raam te bevestigen maar dat kun je natuurlijk ook aan de muur doen. Vervolgens gebruik je stukjes ijzerdraad of verbogen paperclips om de kettingen eraan op te hangen.




Meestal heb ik ze op kleur en soort hangen maar in de loop der maanden raken ze toch door elkaar ( maar niet in de war ;-)) Je kunt dit systeem natuurlijk ook voor armbanden gebruiken.
Nog even een waarschuwing... hang geen barnstenen kettingen in de zon! Ze worden dof en gaan scheuren. Dat weet ik helaas uit ervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten