woensdag 5 december 2012

Lucht Verfrissers

Deze keer heb ik een tip die iedereen kan uitvoeren. Hiervoor hoef je echt geen creabea te zijn.
Als je de reclames moet geloven zijn "geurtjes" ( en dan bedoel ik de onaangename) in huis uit den boze. Er zijn talloze manieren om vooral de geurtjes in het kleinste kamertje te maskeren. De meest voordelige zijn een raam open zetten of een lucifer aansteken.Nou zeg je misschien, "ik wil dat vieze geurtje vervangen door een lekker geurtje zonder veel geld uit te geven en het milieu te belasten". In dat geval ben je hier op de juiste plek want daar heb ik wat op gevonden. Ik maak tegenwoordig zelf mijn luchtverfrisser. Ik heb 2 versies bedacht, eentje voor mensen die van overtollige spullen af willen en eentje voor mensen die van puur natuur houden .
Ik heb namelijk in mijn w.c. een neusspray flesje staan waar ik geparfumeerd water in heb zitten. Je zou ook een groter flesje kunnen nemen, als er maar een verstuiver op zit en een dop die je zelf open kunt schroeven.
Als geurtje doe ik er een paar druppels parfum in. Iedereen heeft wel van die gratis mini monsters thuis liggen die ze ooit in een parfumerie hebben gekregen of een fles parfum die het nét niet was of anders geurolie die je in een brandertje kunt doen. Dit is een mooie kans om hier af te komen. Zeg het nou zelf, een luchtverfrisser met Chanel erin is toch heel wat anders dan een spuitbus uit de supermarkt!... Dit was de versie voor mensen die hun overtollige spullen willen op maken.
Ben je overgevoelig voor synthetische geuren dan zou je enkele druppels 100% etherische olie kunnen gebruiken zoals citroen, sinaasappel of lavendel.
Ben je bang voor bacteriegroei in het water dat in het flesje zit dan zou je alcohol kunnen gebruiken. Ik gebruik al jaren water en we hebben hier nog geen uitbraak van Legionella gehad dus ik ga er van uit dat het risico wel meevalt.

Op de foto staan diverse verstuivers die dienst kunnen doen hiervoor

Diverse mogelijkheden voor de geur

Hier zou je een hele chique versie van kunnen maken. Misschien heeft een wat ouder familielid er ergens nog eentje ongebruikt liggen. Of anders iets om naar uit te kijken op een rommelmarkt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten