zaterdag 8 december 2012

Verleng Levensduur Oortelefoon

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik erger me heel erg aan de korte levensduur van menig stel oordopjes voor de Mp3 speler en Ipod etc. Na een aantal weken/maanden kreeg ik al het probleem dat ik maar in één oor iets hoorde (en dat kwam niet door plotselinge doofheid mijnerzijds). Enig wrikken aan het aanhechingspunt van het draadje in het stekkertje wilde wel eens helpen maar het was altijd maar voor even. Omdat ik toch wel een langere levensduur verwachtte ging ik dan met bon en verpakking terug naar de winkel en kreeg ik een ander exemplaar maar het probleem bleef. Toen kwam ik op een idee! Ik heb een stukje flexibel plastic slang aan één kant in de lengte opengesneden en het om de overgang snoer/stekker geschoven zodat die niet meer kan knikken en toen met plakband vastgeplakt. Het ziet er niet fraai en trendy uit maar het werkt wel! Om het (te) lange snoer wat in toom te houden heb ik het om een leeg haspeltje voor hobbyelastiek gewikkeld tot de lengte die ik altijd nodig heb en het met een draadje vast gezet.
Ik had het trukje met het slangetje ook op die van mijn tienerzoon toegepast maar die had liever dat hij regelmatig nieuwe moest kopen dan dat hij zo rond moest lopen.


Dan rest nog de vraag,"hoe kom ik aan een stukje slang?" Ik had een stukje gered uit het afval van een stel ambulancebroeders toen die een patiente met een zuurstofmasker afvoerden maar je kunt vast wel een stukje in een winkel met aquarium benodigdheden vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten