zaterdag 29 december 2012

Oorbellen Ophangsysteem

Hoewel ik mezelf graag een consuminderaar noem geldt dat niet voor sieraden. Wat dat betreft ben ik een soort ekster en verzamel ik alles wat glimt. In de loop der jaren heb ik een hele oorbellen collectie bij elkaar gescharreld. Veel heb ik zelf gemaakt of ben ik tegen gekomen op rommelmarkten of heb ik toch gekocht in winkels en op braderieën. Ik moet wel zeggen dat als ik een paar op een rommelmarkt koop ik er nieuwe zwanenhalsjes aan maak.
Als je eenmaal een verzameling heb komt het volgende probleem opduiken.... "hoe berg ik ze netjes op?" Vroeger had ik ze allemaal aan een metalen kledinghangertje hangen ( zo een die je bij de stomerij krijgt)  maar dat is toch moeilijker zoeken en als je pech hebt dat hij aan een kant zwaarder is dan aan de andere dan glijt alles naar één kant en kan het zomaar gebeuren dat er een heel stel op de grond belanden.
Ik ben toen eens gaan googlen en kwam de ideale oplossing tegen! Ik heb hem voor mezelf vereenvoudigd maar zal zo vertellen hoe het oorspronkelijk was. Iemand had verzonnen om een stuk stevig gaas te nemen en ze daar aan op te hangen! Alles hangt overzichtelijk, paar bij paar.Je kunt in één oogopslag zien waar het paar dat jij wilt dragen hangt!


Ik heb het gaas met ijzerdraad bevestig aan een handdoekenbeugel die boven het raam geschroefd is. Daar heb ik in het verleden dat hangertje met oorbellen aan gehangen (en geen handdoeken,wees maar niet ongerust )
Bij het oorspronkelijke idee hadden ze het gaas achter een schilderijlijst bevestigd en aan de muur gehangen wat ik ook een geweldig idee vond maar aangezien mijn muren vol met zelfgemaakte "kunst" en quilten hangen was dat voor mij geen optie. Als je het idee uit wil voeren met lijst moet je er wel op letten dat het gaas niet tegen de muur aankomt want dan kun je moeilijk je oorbellen eraan ophangen. Veel lijsten hebben een richel waar je het aan zou kunnen bevestigen  of je zou een paar klosjes achter de lijst kunnen maken zodat hij wat van de muur afkomt.
Voor mij is het dé oplossing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten