dinsdag 26 februari 2013

Gratis Kamerplant

In mijn vorige stukje schreef ik over de bloempot die ik een tweede kans gunde. Op de laatste foto staat er een gezonde, frisse, groene plant in... helaas is het niet goed afgelopen met die plant... ik zag het al aankomen maar er was niets dat ik kon doen om hem te redden. Één voor één gingen er blaadjes dood en braken er stukjes af. Ik dacht er over om een nieuwe te kopen maar omdat deze nog niet helemaal dood was vond ik het "zielig" om hem al weg te doen. Een plantje erbij stoppen had ook gekund maar omdat het een wirwar van wortels in die pot was zou dat niet eenvoudig geweest zijn. Toen kreeg ik een idee! Ik heb wat stukjes klimop met kleinere blaadjes uit de tuin afgeknipt en heb ze zomaar in de aarde bij de stervende plant gestoken. Je hebt geduld nodig maar de klimop begon uiteindelijk te groeien en ziet er nu uit als een échte tuincentrum plant! :-)




Ik zie dat hij wel dat hij wat aanpassingen nodig heeft. Hij is het tegenovergestelde van topzwaar dus ik ga zo aan de onderkant wat stukjes afknippen en weer bovenin in de potgrond steken. 
Helemaal links boven zie je nog 3 blaadjes van de oude plant. Die 3 zijn echte overlevers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten