zondag 3 februari 2013

Kinder Speeltafel

Heel lang geleden ( voor mijn gevoel gisteren) toen mijn kinderen nog klein waren werd er veel met zaken zoals Lego en Paymobil gespeeld.
Alles lag toen over de vloer verspreid en je kon geen stap verzetten zonder op een legosteentje, of nog erger heel bouwwerk te staan. Zulke dingen zijn natuurlijk heel jammer ( en pijnlijk). Als ze extra leuk gespeeld hadden ermee en hele taferelen gebouwd hadden moest dat natuurlijk een tijdje blijven staan, wat niet erg handig was.
Ik heb toen lopen verzinnen en kwam toen op een idee! Uit de inboedel van mijn oma heb ik een eetkamertafel gekregen. Die was te verlengen met een stuk uitvouwbaar bovenblad en had poten die je er af kon schroeven. Altijd handig voor als je een keer "eters" hebt en plaatsgebrek aan tafel, dan kon je die reserve tafel tevoorschijn halen en kon je zo aan een heel stel mensen plaats bieden. Die tafel stond al heel lang achter een schuifdeur te verstoffen want wij kregen nooit eters dus had ik bedacht dat ik die tot speeltafel kon omtoveren!
Ik heb hem net weer uit de kast gesleept maar heb niet de moeite genomen om de poten er onder te zetten. Het gaat tenslotte om het blad.
Hier is de kleine versie

Het is al zo lang geleden dat ik niet meer weet wat voor soort verf ik er voor gebruikt heb. Ik had ook wat beter op kunnen letten dat alles goed aansluit zie ik.
Hier zie je de verlengde versie


Mijn zoon had vooral Lego met het thema waterpolitie en diverse speedboten en jetski's dus vandaar dat ik het thema water, strand, land gekozen heb maar je kunt er natuurlijk van alles op schilderen van bouwputten, tot stads infrastructuur tot maan landschappen afhankelijk van het thema van de Lego of Playmobiel.
Ik wil wel nog even zeggen dat deze tafel niet het probleem van steentjes op de grond opgelost heeft maar je kunt wel de bouwerken laten staan zonder je nek er over te breken.
Ik hoop dat ik jullie op ideetjes gebracht heb!
Zo, ik ga hem weer eens in de kast zetten tot de kinderen met kerst weer eens thuis komen eten.

1 opmerking: