dinsdag 19 februari 2013

Haar Versiering

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten door het lezen van dit blog ben ik dol op versieringen en sieraden etc. De afgelopen dagen heb ik zitten broeden op een ideetje. Ik ben 50+ en grijzend maar voel me alles behalve oud en saai. In het verleden was ik veel te vinden op de website van "going gray, looking great" ( nu zijn ze helaas alleen nog op facebook te vinden) en laatst las ik een stukje over iemand die "hair tinsel"in haar haar deed. "De nieuwste rage vanuit Amerika!" Ik heb afgelopen weekeind zitten zoeken op google  maar vond €5,00 voor 10 strengetjes wat aan de bizarre kant dus ben ik in huis op zoek gegaan naar iets wat ik kon gebruiken. Uiteindelijk heb ik garen gevonden dat omwonden was met zilverdraad en heb dat uit elkaar zitten peuteren en heb wat stukjes in mijn haar geknoopt. Ik was er best in mijn nopjes mee totdat ik de volgende morgen één streng er zo uit borstelde en op mijn werk twee collegas "iets" uit mijn haar probeerde te plukken. Het gaf dus niet het oogverblindende effect waar ik op gehoopt had. Ik moest dus op zoek naar iets wat ik in mijn haar kon dragen wat er overduidelijk hóórde te zitten....
Vanmorgen werd ik wakker met een fantastisch idee!! ( dat dacht ik tenminste ;-)) Ik voel me ook aangetrokken tot de "Jack Sparrow look" en bedacht dat ik zo'n mooie sliert kon maken en dat met een speldje in mijn haar kon dragen.
Ik heb dus snel de was opgehangen en de vaatwasser leeg gehaald en al mijn benodigdheden voor de dag gehaald.
Met dit resultaat...






Ik begon met het opzoeken van spullen die mooi zouden staan in mijn grijze slapen maar je kunt zelf kiezen of je iets opzoekt wat bij jouw haarkleur past of juist contrasteert of alle kleuren van de regenboog heeft!
Omdat ik ( bijna) alles kan gebruiken en dat ook bewaar "voor het geval dat.."heb ik een hele verzameling lintjes en bandjes afkomstig van cadeautjes, verpakkingen, kerstballen etc. Ik heb ook nog wat borduurgaren erbij gezocht dat een beetje de kleuren van mijn haar heeft. Ik had geen zin om een stuk van mijn eigen haar af te knippen ;-)
Dit had ik als basis uitgezocht



Toen heb ik een stukje ijzerdraad gepakt en een klein ringetje. Het is de bedoeling om later het ringetje te gebruiken om over een haar speldje heen te schuiven. Het ijzerdraad had ik gebruikt met het idee om het te kunnen buigen later. Ik heb krullen en dacht dat het een beetje raar zou staan om een rechte sliert tussen de krullen te hebben ( alsof zo'n sliert er überhaupt niet raar uit zou zien ;-))



Daarna heb ik met heel dun ijzerdraad al mijn sliertjes bovenaan het ijzerdraad net onder het ringetje bevestigd.



Toen ik dit gedaan had ben ik gaan vlechten en heb het uiteinde op zijn plaats gehouden met een knijper



Daarna heb ik wat ijzerdraad van het klosje eromheen gewonden en er een kraal overheen geschoven.Verder heb ik nog een libelle en een belletje over de uiteinden van de 2 stukken ijzerdraad geschoven die ik daarna terug gebogen heb. Toen heb ik nog meer van het dunne ijzerdraad erom heen gewonden om alles netjes af te werken.
Alle draden heb ik op één lengte afgeknipt.
Mijn versiering was af en vol verwachting ben ik naar de badkamer gesneld om te kijken hoe het zou staan......... de teleurstelling was groot. Hij was te lang en te massief maar ik ben er zeker van dat hij geweldig zou staan bij iemand met lang, recht, dik haar.
Ik geef het nog niet op! Ik ga voor mezelf een andere maken. Zonder ijzerdraad als basis en niet zo lang en niet zo dik. Misschien een kettingkje met een klein hangertje eraan of 3 dunne strengetjes naast elkaar. De raderen draaien nog steeds dus ik ben hoopvol.
Deze kan ik misschien als boekenlegger gebruiken!

1 opmerking:

  1. Ik ben razend benieuwd hoe jullie bij dit stukje gekomen zijn. Heel lang wordt er amper naar gekeken en sinds een aantal weken krijg ik tientallen views per dag! Het geeft niet als iemand de link ergens gedeeld heeft, ik ben alleen nieuwsgierig en kan er maar niet achterkomen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen