maandag 25 februari 2013

Nieuw Leven Voor Oude Sierpot

Ooit had ik 2 dezelfde bloempotten met een "geldboompje" erin in mijn vensterbank. Ook had en heb ik een kattenluikje en een hele brutale buurtkat die regelmatig kwam buurten in ons huis. Op een zondagmorgen hoorde ik weer een hoop geblaas in huis. Ik ging kijken en zag de buurkat in het raam zitten en onze kat boos op de grond toekijken. Toen ik de kat naar buiten wilde jagen nam hij in zijn haast de bloempot mee die binnen een seconde in diggelen op de vloer lag. Heel mijn compositie klopte niet meer met maar 1 bloempot! Ik ben een pietlut wat zulke dingen betreft, niets staat bij mij toevallig waar het staat. Er is hard over nagedacht. De overgebleven tweeling verdween dus naar de zolder van het schuurtje waar hij jaren stof en raggen stond te vergaren. Totdat ik op een dag mijn interieur wilde opleuken. Op mijn schoorsteenmantel staan normaal koperen kandelaars etc en op mijn kachel ( die de laatste 20 jaar niet aan geweest is) een koperen schaal met een plant erin. Omdat het zomer was had ik zin in een 's zomers interieur en had ik bedacht dat ik glazen spullen op de schoorsteenmantel zou zetten maar daar paste die koperen schaal natuurlijk niet bij dus toen dacht ik, "zal ik een andere kopen?" maar omdat ik eerst altijd ga winkelen bij mezelf zoals dat heet ben ik de zolder van het schuurtje opgekropen om te kijken wat daar nog stond en toen zag ik die overgebleven schaal weer staan! Alleen hij had geen "zomers" kleurtje maar toen kreeg ik een idee, ik kon hem verven!
Dat kon omdat hij een beetje ruwe "cementachtige" structuur had.
Dit is de vóór foto


Ik wilde hem blauw schilderen maar had geen blauwe muurverf dus ik had bedacht om witte verf te gebruiken waar ik een beetje blauwe acryl hobbyverf uit zo'n knijpflacon doorheen kon mengen. Op deze manier kun je alle kleuren mengen die je maar wilt. Hou er wel rekening mee dat de kleur anders opdroogt. Ik heb hem één kleur geschilderd maar je kunt ook figuren of strepen erop schilderen. Laat je fantasie gaan. Misschien is het een idee om met strepen of zigzaglijnen etc. er wat schilderstape op te plakken als richtlijn.
Dit is de na foto 


En hier staat hij op zijn plaats


Omdat ik de plant in de herfst en winter in die koperen schaal doe heb ik een "binnenpot" nodig. Zowel deze schaal als die andere zijn laag dus en breed dus heb ik als binnenpot een rond bakblik gebruikt! Je ziet er wel wat van maar het is niet anders.Ik moet er maar mee leren leven ;-)
De motto van dit verhaal is ga eerst winkelen bij jezelf en kijk of je iets wat je al hebt een nieuw leven kan geven.

2 opmerkingen:

  1. Zo is het ! bij jezelf winkelen levert soms hele mooie spullen op....of gewoon af en toe tegen mensen zeggen wat je zoekt. dikwijls komen
    spullen dan gewoon op je af die anders toch maar bij iemand in de weg staan of op zolder staan te verstoffen...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hè, dat heb ik ook al diverse keren meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen