woensdag 6 augustus 2014

Theepot met "prostaat" problemen deel II

In mijn vorige blog schreef ik hoe mijn theepottuit een slappe straal gaf en hoe ik geprobeerd had ( zonder succes ) om dit met peuteren en heet water te verhelpen.
Hier een foto ter herinnering


Gisterenavond heb ik azijn in het tuitje gedaan. "Alleen in het tuitje?" hoor ik jullie denken, jawel... Ik heb de theepot zo gestut met watervaste attributen dat ik niet heel de theepot vol hoefde te gooien


Vol verwachting testte ik hem vanmorgen maar het probleem was helaas niet verholpen. Ik snapte er niks van. Telkens leek het of hij het wat beter deed maar een seconde later was het probleem weer net zo erg! 
Voordat ik ging werken vanmorgen heb ik er een grote schep soda in gedaan en verder gevuld met heet water. Toen ik hem 10 uur later weer leeg goot was ik eerst enthousiast maar even later niet meer.
Ergens twijfelde ik ook of azijn of soda zouden werken. Het water wat ik er in doe is gekookt en kalkvrij ( dat zit allemaal in de waterkoker) en vet komt er ook niet in!....
Toen ik mijn probleem aan manlief vertelde zei hij," wacht maar" en nam de theepot mee naar buiten.
Even later gaf hij ( blijvend) zo'n straal!


Jullie zijn vast razend benieuwd wat hij gedaan heeft.......................
Hij heeft de slang van de buitenkraan erop gezet en de kraan open gezet! Hij is gestopt omdat zijn sokken nat werden maar ik denk dat het zo al voldoende geholpen heeft! 
Zie je nou wel dat hij ooit een krachtigere straal gaf. Ik begon al aan mezelf te twijfelen maar dat bleek gelukkig onterecht! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten