zaterdag 30 augustus 2014

Oortelefoonsnoer organizing


Helemaal in het begin van mijn carriere als blogster heb ik een stukje geschreven over het verlengen van de levensduur van oortelefoontjes. Ik had hem onder andere om een spoeltje gewikkeld.
Het volledige artikel is hier te lezen:
http://lekkerhandig61.blogspot.nl/2012/12/verleng-levensduur-oortelefoon.html

Voor diegene die daar geen zin in hebben, hier een foto


Inmiddels waren er toch stukken van het spoeltje afgebrokkeld en moest ik iets anders verzinnen......vandaag bedacht ik de oplossing!



Een lege flos verpakking! 
Deze had ik bewaard omdat ik de kleur zo mooi vond en..... Je weet maar nooit waar je het voor zou kunnen gebruiken....
Er zaten rubberen stukjes aan de zijkant en ik dacht," als ik die verwijder zit er vast een gaatje achter....nee dus
Hier een afbeelding


Ik heb toen een scherp mesje gepakt en kleine stukjes uit de zijkanten gesneden PAS OP VOOR JE VINGERS EN ANDERE LICHAAM'S  DELEN!!



Nadat ik de ronde stukjes plastic terug om het dingetje in het midden gedaan had ( er zal vast wel een naam voor zijn) heb ik het snoertje erom heen gewikkeld tot het restant de benodigde lengte had en heb ik het doosje weer dicht gedaan


Later bedacht ik dat ik toch liever een andere wilde

Ik had ook nog een witte




Hier zie je hem geopend

Ik heb weer voorzichtig twee kleine hoekjes uit het plastic gesneden daarna het snoer rond het binnendeel gewikkeld en daarna het doosje gesloten. Het klepje van het dekseltje voorkomt dat het geheel open schiet.


Zo kun je het snoer op de lengte maken en houden die je op dat moment nodig hebt. Je hebt veel minder kans op draadbreuk binnenin. Zoals jullie zien heb ik inmiddels een ander paar oortelefoontjes maar met dat witte paar heb ik toch zeker wel een jaar gedaan. Samen met het stukje slang net na de aansluiting scheelt het een heel stuk is mijn ervaring. Bovendien hoef je niets te ontwarren. Handig toch? :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten