maandag 17 november 2014

Badkamer " renovatie" light

Nee, dit is die van mij niet...ik heb er wel aandachtig naar zitten kijken... Valt het jullie ook op dat er geen afvoerbuis aan zit? En waarschijnlijk is de waterleiding ook niet aangesloten..Na draadloos internet is buisloos water dé volgende stap in de technische vooruitgang! ;-)

Binnenkort komt er iemand naar ons sanitair kijken. Onze koude kraan doet het niet meer, die draait door en we kunnen nu alleen de warme kraan nog gebruiken. Nu die man toch moet komen kan die gelijk deze buis vervangen


Wij hadden de laatste keer toen we hem " onthaard" hebben de grootste moeite om de boel weer waterdicht te krijgen. Zelfs met dat zwarte plakband. Dat heet trouwens kuil plakband en wordt gebruikt om gaten in het plastic van gekuild gras te repareren.
We laten hem ook gelijk naar onze druipende douchekraan kijken en de w.c. die je maar eens in de 5 minuten door kan trekken.
Allemaal leuk en aardig maar ik kan die man niet zomaar binnen laten zonder maatregelen te treffen.
Hier een stukje bad

Erg hè. Allemaal krassen en kalk.
Manlief heeft het bad tijdelijk verwijderd en ik heb met een tandeborstel goed tussen de buizen gepoetst. Ik had ook kalk bij het putje


Het was eerst erger maar ik heb ontdekt dat ik het met zo'n verf schrapper ( zo'n scheermes, niet zo'n driehoek) het vrij makkelijk weg kon schrappen ( azijn hielp niet). Nét op tijd dacht ik er aan om een foto te nemen.

Hier de na foto


Omdat ik inmiddels niet meer precies wist welke tegels het waren heb ik maar een groter gebied op de foto gezet. 
Tijdens het poetsen is een goed moment om te mijmeren....hoelang duurt het eer tegels veranderen van hopeloos afzichtelijk ouderwets naar authentiek en de moeite waard om te behouden vanwege kun " karakter"? 
Ik heb ook zitten verzinnen over een ander bad en de mogelijkheden die er waren voor een " badkamer " met een breedte van 97cm.
Hier een badloze foto


Jammer van die buizen anders had ik een muurtje kunnen bouwen en een soort zit gedeelte kunnen metselen en de boel daarna kunnen mozaïeken alleen zouden wij ons in die tijd dat ik ermee bezig was niet kunnen douchen etc. en omdat zoonlief vindt dat hij dat minstens 2x per dag moet doen is dat niet echt een optie. Of zijn er ook Dixi douches? ( gat in de markt?)
 Ik heb de halve dag zitten surfen naar andere mogelijkheden.
Wat te denken hiervan?


Strak en modern hè! Het is eigenlijk een bloembak maar als je er een afvoer en een stop in maakt heb je toch een mooi bad?!
Of deze


Voor het idee dan... hij is al te groot ( en te zwaar) bovendien is gelijk je achterwerk gescrubd ( of ontveld) als je daarin gaat zitten ;-)

Of deze


Maar dat bleek een bakje van de chinees te zijn. Ja, het is moeilijk kopen van een afbeelding, je kunt je snel vergissen.....

Ik kwam ook deze tegen. Mét onderstel voor voorspoedige water afvoer


Ik heb zelfs de leverancier een mail gestuurd voor info


Ik ben alleen bang dat ze dachten dat ik ze voor de gek hield want ik heb nog geen antwoord gehad! 

Ik wilde ook gelijk het raamkozijn schilderen want dat zag er ook niet meer uit


Wat denk je.....( nadat bleek dat mijn nieuwe schuurvoetje niet paste)


Zie jij wat ik zie? 

Hier na enig gepeuter met een schroevendraaier


Een rotte plek! Hoe kan het anders....Ik heb wel alvast de houtrot stop gebruikt maar ik weet niet of ik met deze temperaturen de houtrotvuller kan gebruiken.

Het kozijn is staat nu wel mooi in de grondverf dus ziet er spik en span uit!
Laat die man maar komen. Onze douchecel kan,op de mankementen na, het daglicht weer verdragen.
Het bruine badje blijft ( al halen we hem wel even weg als die man komt) Manlief miste hem zelfs! En ik ook! Ik ben er erg aan gehecht! <3


2 opmerkingen:

  1. Wij hadden ook een bruin bad en de vorige bewoners hebben dat overgeschilderd. Was uiteindelijk wel gaan bladderen. Maar toen kreeg ik van iemand de tip om het over te schilderen met botenlak, die moet tenslotte constant in het vocht liggen en kan dus wel tegen een vochtige ruimte. Wij hebben dit uiteindelijk niet gedaan, maar wie weet is het een goede tip voor jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik een geweldig idee! Als ik hem eerst zo goed mogelijk schoonmaak! Ik had al gedacht om hem te mozaieken maar dit is een stuk sneller! :-)

      Verwijderen