dinsdag 4 november 2014

Creatieve keuze stress

Het is niet altijd een voordeel om lekkerhandig te zijn of om overal mogelijkheden in te zien. Ik moet bekennen dat ik ook wel eens " problemen" op zoek. Ik zou niet uren en uren op Pinterest door moeten brengen waar ik nóg meer ideeën op doe! Wat kun je daar geweldige dingen tegenkomen! 
Ik heb nu zoveel ideeen opgedaan dat ik niet weet waar te beginnen! Ik heb vorige week een poncho bij het K.ruitvat gekocht die ik wil versieren en ik heb een geweldig idee ( vind ik ) bedacht om van een eenvoudige jurk een kameleon jurk te maken die je telkens wat kunt veranderen en dan is er natuurlijk de regenjas die unaniem door twee stemmers ( nog dank daarvoor ;-)) uitgekozen is om te pimpen.

Vandaag moest ik de twee bloesjes die ik voor mijn werk draag strijken. Voor iemand die zegt dat ze maar af en toe invalt is 78,5 uur in een maand tijd best veel. Het was hét moment om iets dat ik op pinterest tegen gekomen ben uit te testen ( als beloning voor mezelf;-))

Fluweel bedrukken 

Hier kun je zien hoe

http://inklingsandimprints.net/pages/embossvelvet.php



Ik heb de stempels tevoorschijn gehaald waarvan ik ooit dacht dat het " must haves" waren om mijn boodschappenlijstje mee te versieren en vervolgens amper gebruikt zijn en verder een stukje babyrib fluweel als proeflapje en een sprayflacon met water erin.


Ik zal heel kort uitleggen hoe het gaat. Men sprayt de stempel nat legt het lapje erop sprayt het lapje vochtig en zet 20 seconden het strijkijzer ( het liefst geen stoomstrijkijzer vanwege de gaatjes) erop

Hier het resultaat


Ik heb toen een stukje dik fluweel gepakt ( misschien iets té dik)



Ik had ook nog een vlinder stempel maar die had téveel detail denk ik



Wat ik begrijp is dat je het daarna niet kunt wassen maar alleen kunt stomen dus het is niet iets voor kleding ( tenzij je heel veel geld hebt en het graag uitgeeft aan de stomerij)


Nou, ik weet niet of ik daar op korte termijn iets mee ga doen maar zeg nooit nooit.


Ik ben natuurlijk ook nog bezig met mijn mozaiek spiegel! Ik heb een tang en lijm gekocht en ben afgelopen weekeind thuis aan de gang gegaan en heb inmiddels de zwarte slimger voorlopig af. De stukjes die rond de libelles ontbreken doe ik pas als de libelles af zijn voor betere aansluiting.



Morgen wil ik op cursus wat aan de libelles gaan doen. Daar moet glas voor worden gesneden ( als ik ze tenminste uit wil voeren zoals ik ze in gedachten zie) Spannend dus want dat heb ik nog nooit gedaan.


Ik heb inmiddels ook nog een achterstand in het lezen van mijn tijdschriften. De nieuwe " gelukkig" is gearriveerd en ik heb de  Genoeg nog niet uit en de consumentengids en de Seasons en de Yoga en nog wat vak literatuur! Het wordt tijd dat de stroom weer eens een weekeindje uitvalt ( meen ik niet hoor! ;-))


Wil je zien wat ik gepinned heb kun je zoeken op Pinterest naar Pinner Lekker Handig  maar wees gewaarschuwd! Straks kom jij ook nog tijd tekort door lanterfanteren !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten