zondag 9 november 2014

Spaghetti koken ( dit werkt niet)

Vorig jaar heb ik een tip gegeven om gas te besparen tijdens het koken. 
De verkorte versie: men brengt het gerecht aan de kook en draait het gas uit en wacht........en klaar is het gerecht.
Vandaag wilde ik spaghetti eten. Trouwe lezers weten dat ik een heleboel potjes spaghetti saus gemaakt heb die, in tegenstelling tot de courgette soep, niet ontploft zijn.
Ik wilde een écht makkelijke maaltijd en dacht. Ik kook wat water in de water koker, giet het in een pan, doe er een portie spaghetti in en trek de donzen capuchon over de pan heen en wacht af.......
Zeer verbaasd was ik toen ik een half uurtje later in de pan keek! ( normaal duirt het niet zo lang maar ik was naar uitzending gemist KRO detectives aan het kijken)....
De spaghetti was gaar maar was helemaal niet " gegroeid"! Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Macaroni, spaghetti en rijst  " zwellen" tijdens het koken maar niet als je er alleen kokend water overheen giet.

Hier de foto


Ik heb het opgegeten en voel me verzadigd maar het was niet wat ik me ervan voorgesteld had. Dus niet doen! Nou, het mag natuurlijk wel maar het is geen top tip....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten