zondag 30 november 2014

Gisteren vergeten...aangifte gedaan ( even mopperen ;-))

Toen ze zondagmorgen de brand in de schuur stonden te blussen en wij stonden te kijken kwam een tijdje later de politie. We hebben ze gesproken. Ze vroegen onze naam, adres, telefoonnummer en zeiden dat ze de FO ( forensisch onderzoek) in zouden schakelen en dat er tot die tijd niemand in de schuur mocht komen.Ze hebben er anderhalf uur bij staan kijken.
Dinsdag kwam manlief thuis van zijn bejaarden hangplek en zei," moeten we geen aangifte doen? Wim begon erover. En zijn ze eigenlijk al onderzoek wezen doen? " Tja, daar zeg je wat, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan en de politie die er al die tijd bij heeft staan niksen heeft er ook niets over gezegd. De verzekering was inmiddels wel al wezen kijken,( al mocht dat eigenlijk niet) en achteraf is dat maar goed ook want toen ik de politie belde om polshoogte te nemen bleek dat er helemaal geen FO zou komen omdat er asbest in het spel was! Dat hadden ze ook wel even mogen laten weten...Het politiebureau waar ik aangifte wilde doen was alleen 's middags open en hij zou vragen of iemand van dat bureau naar ons zou willen bellen om een datum en tijd af te spreken. Eind van de middag werd ik gebeld door een agente en we spraken af op donderdagmiddag om 14.00uur omdat ik dan toch in die plaats was om oppas oma te zijn..toen ik vroeg waar ik precies moest zijn ( ik ben nog nooit in een politiebureau geweest) zei ze dat ze er zelf ook zou zijn aan de balie.
Donderdagmiddag om 13.53 liep ik het politiebureau binnen en melde me aan de balie. Ik vertelde dat ik een afspraak had om aangifte te doen en toen keek ze een beetje vreemd..." U moet zich buiten melden aan het 3d loket "zei ze. Ik heb me weer met de buggy naar buiten geworsteld en naast de ingang was een soort overkapping met daaronder een plaatje met een knopje erop. Ik heb maar op het knopje gedrukt en toen begon er een telefoon over te gaan en na enige tijd hoorde ik een vrouwen stem die vroeg wat ik wilde. Ik heb uitgelegd dat ik een afspraak had om aangifte te doen en mijn naam verteld....ze kon niets vinden... Ze vroeg naar mijn meisjes naam, die ik haar heb verteld maar erbij gezegd dat ik die helemaal niet verteld had toen ik de afspraak maakte dus dat het geen zin had om daar onder te zoeken. Ze vroeg om een ogenblikje geduld en ging toen telefonisch overleggen met de agente die hemelsbreed 4m van mij verwijderd stond aan de balie in het bureau. 5 minuten later werd ik uit de wacht gehaald en werd mij verteld dat ik weer naar die vrouw aan de balie kon gaan en dat zij mij te woord zou staan ( bijna letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd!)
Wat bleek, zij hadden helemaal geen afspraak van mij opstaan! De vrouw die ik bij het maken ervan aan de telefoon gehad had kwam ook tevoorschijn en zei dat ze er niks van snapte, ze had hem er écht ingezet . Iemand anders moest hem verwijderd hebben. Ik snapte eigenlijk niet wat het probleem was want het bleek dat zij de aangifte zouden doen. Het probleem was dat ze dan de balie onbemand zou moeten laten. Ik heb voorgesteld dat ik dan gewoon aangifte aan de balie zou doen, ik had geen delicate zaken te bespreken dus iedereen mocht het horen. Uiteindelijk ging het goed. Mijn aangifte werd maar 1x onderbroken door twee mannen die naar de lift kwamen kijken en zich in moesten schrijven en een bezoekerspas nodig hadden.
Die agente was verbaasd dat zij mij niet kon vinden in de computer... " ik heb geen strafblad,"  zei ik nog. " Nee, maar als u ooit contact met ons opgenomen heeft staat u er al in" zei ze. Toen vertelde ik dat ik een week daarvoor nog geklaagd had over parkeren bij ons in de straat zei ze dat dat een andere afdeling was.
Ik had hierover geklaagd


Nee, het is geen file. Wij wonen in een doodlopend straatje en deze auto's hebben hier van 15.30 tot 22.00 zo gestaan. Is dat asociaal of niet? Je zal maar met spoed weg moeten! ! Het parkeerterreintje waar onze auto en die van de buurvrouw staat staat halverwege de straat naast ons huis. De buurvrouw van het huis links vooraan had ook niet uit haar garage gekund.
 Ze waren in een gebouw vlakbij waar een culinair evenement was.
Ik heb toen een mail gestuurd naar de politie. Ze schrijven toch zo graag boetes uit? Nu was hun kans om hun slag te slaan! Maar ik kreeg snel een mail terug dat als het een structureel probleem was we contact op moesten nemen met de gemeente en als we met spoed weg moesten we naar een bepaald nummer moesten bellen.

Ik heb heel het verhaal over de brand vertelt en de agente heeft het getypt. Ik vond het wel aardig van haar dat ze me toch wilde helpen omdat ik van ver gekomen was ( al was het hun eigen schuld).

Ik had al geen hoge pet op van de politie. Dat is eigenlijk gekomen toen er bij een café in ons dorp ingebroken is. De dieven waren nog binnen achterin het pand. De vrouw die er boven woonde zei toen tegen de politie die voor haar neus stond ," als je snel bent kun je ze pakken, ze zitten nog achterin de zaak!" Maar nee, ze moesten eerst een formulier invullen en eer dat dat klaar was waren de vogels al lang gevlogen natuurlijk. Volgens mij waren ze gewoon bang! ( eerlijk gezegd zou ik dat ook zijn maar ik heb er niet voor gekozen om bij de politie te gaan!)
Ja, zo beleef je eens wat.....

2 opmerkingen:

  1. Hahaha, leuk verhaal. Maar kan me best voorstellen dat je gefrustreerd raakt door alle misverstanden ed. Nadat de politie een kameraad van mijn zoon heeft aangenomen als toekomstige politieagent ben ik ook al mijn vertrouwen in hun kwijt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook een leuke opmerking lady :-) De agent die ik eerst sprak zei dat ik aangifte moest doen van inbraak EN van brandstichting maar die agente zei " nee, misschien was de deur al een andere keer opengebroken en zijn ze zo naar binnen gelopen" maar vanmorgen dacht ik, " wacht even, het maakt toch niet uit wie of wanneer, er is toch ook ingebroken!" maar je gaat er vanuit dat ze weten wat ze doen. Het is maar een formaliteit. Ik verwacht helemaal niet dat ze de daders zullen pakken.

    BeantwoordenVerwijderen