maandag 1 december 2014

Ochtendritueel en toch nog een tip voor kapotte oogschaduw

Ik zou graag willen vertellen dat mijn ochtendritueel bestaat uit het drinken van een glas lauwwarm water waarna ik 15 minuten yoga oefeningen doe in mijn computer,/yoga/ echtelijkeruzie logeerkamer gevolgd door een heilzame meditatie van 30 miniten waarna ik sereen en herboren aan de slag ga.
De waarheid is helaas anders...ik zet een kopje thee, groene, dat weer wel en pak een stukje pure chocolade en een klein handje ongebrande en ongezouten noten en plof meer op de bank met mijn geliefde I pod. Ik kijk eerst naar hoeveel mensen het huis van mijn vader op Jaap.nl gekeken hebben vandaag waren het er 3 waarvan ik er eentje ben. Daarna kijk ik op het Astroforum om te zien of ik een persoonlijk verzoek heb ontvangen om een Nederlandse gebruiksaanwijzing voor een Skylux 700/70. Ik schijn een van de weinigen te zijn die er een heeft en heb al menig digitaal kopietje doorgestuurd.
 En dan kijk ik naar de statistieken van mijn blog. Een van de leukste dingen van het schrijven van een blog is om te zien waar je lezers allemaal wonen. Die zitten echt over heel de wereld verspreid! Soms kom ik landen tegen waar ik het bestaan niet van afwist en nieuwsgierig als ik ben ga ik dan Googlen! 
Hier een printscreen die ik gisteren van de afgelopen week gemaakt heb

 
Ooit van Macao gehoord?? Ja, die lezer wel natuurlijk maar ik niet. Toen ik ging Googlen kwam ik hem op diverse plekken op de wereld tegen. China en Portugal. Een blik op Wiki leerde me dat het tot 1999 een kolonie van Portugal was. Er zijn ook spannende dingen gebeurd waaronder het exploderen van de gehele voorraad buskruit! Het is ook het dichtsbevolkte gebied op aarde met rond de 20.000 mensen per km2! Er wonen een half miljoen mensen op 30km2 Ik zie dat dan helemaal voor me! Of die  verbeelding van mij klopt met de werkelijkheid is natuurlijk een ander verhaal....
Als je ook razend nieuwsgierig bent geworden kijk dan hier
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Macau

En nu de tip.... Deze blog gaat tenslotte over consuminderen, creëeren en repareren. Het woord mijmeringen komt in heel die titel niet voor

Ik kwam deze tip een tijdje terug tegen op facebook. Ik geloof dat hij van Libelle is. De tip en de foto's zijn dus niet van mij.
Als je oogschaduw gebroken is, gooi hem dan niet weg ( tenzij het een miskoop was en je er ook geen haarmascara van wil maken)


Maal hem tot poeder, doe er een paar drupjes alcohol bij en maak het oppervlakte glad. De alcohol verdampt en je oogschaduw is weer heel.


Disclaimer: ik heb het niet uitgetest en weet dus niet of het werkt.

Volgend blogje gaat over iets creatiefs, beloofd! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten