zaterdag 20 september 2014

Ge"winkeld"

Ik had een paar dingen nodig.
Één van de latten van onze lattenbank ontbrak ( de bovenste)


Ik vind dat niet zo'n ramp. Er ontbreekt wel meer hier in huis ;-) maar de bedoeling is om hem voor ons huis neer te zetten en manlief is bang dat er toeristen zullen zijn die er op gaan zitten en er met hun dure kleren er aan blijven hangen of met hun velletje en ons een proces aandoen om schade vergoeding te krijgen. Lijkt me een beetje vergezocht maar ja....de kans is niet 0%
Ik heb ook een bestelling geplaatst bij het plaatselijke hoveniersbedrijf voor een binnenpot voor de ijzeren mand die ik van onze trendy overburen " gekregen" heb


Die binnenpot laat ook even op zich wachten. Op zich is dat niet zo heel erg maar er staan hier achter 3 plantjes Bergthee te wachten om gepoot te worden en die wilde ik in deze mand zetten. Het zou fijn zijn als ik er wat in kon zetten. Ik wil er graag meer hebben zodat ik kan wisselen als de planten/ bolletjes uitgebloeid zijn zonder er alles uit te moeten halen maar dat heeft nog niet zo'n haast.

Zaterdag dacht ik, " weet je wat? Ik ga eens bij de milieustraat langs!" 
" Ik kom winkelen" zei ik tegen de man achter het loketje en hij vond het prima. " Zoekt u iets speciaals?" Vroeg een andere man bij de comtainers. Wat dat betreft is het net een chique winkel! ;-) Ik vertelde de man dat ik een latje nodig had en een grote plastic bak met een bodemdoorsnede van 40cm en een hoogte van niet meer dan 30cm...Daar kon hij me waarschijnlijk aan helpen zei hij! En het was zo! :-)

Hier mijn " aankopen" 


Ja, die gedraaide tafelpoot was een impuls "aankoop".Hij stond niet op mijn lijstje en ik weet ( nog) niet wat ik ermee ga doen maar ik weet zeker dat ik spijt zou krijgen als ik hem zou laten liggen....

De diameter van de pot was precies goed! 


Alleen een beetje hoog.
Ik heb met een krijtje een lijntje op de juiste hoogte getekend en er toen een plakbandje rondom net onder het streepje geplakt zodat de binnenpot iets lager zou worden dan de mand. Manlief heeft toen een gaatje geboord als beginnetje en daarna heeft hij met de decoupeerzaag van mijn vader de bak rondom doorgezaagd


Ook heeft hij in de bodem een aantal gaatjes geboord voor de afwatering

Ik ben er zeer in mijn nopjes mee! 


Het plan was om hem daarna te verven. Ik wilde dezelfde verf gebruiken als voor de spatrand op onze voorgevel. Het zal niet zo goed houden denk ik maar aan de andere kant heeft het weinig te lijden in die mand.
Ik heb de pot eerst goed schoongemaakt en toen kruislings geschuurd  en toen 2x geschilderd met buitenverf


Ik heb hem tijdens het schilderen op een omgekeerde emmer gezet als verhoging. Zo wordt het gras wat minder meegeschilderd.
De speciekuip heeft wel veel van zijn stevigheid verloren door het afzagen van de bovenkant maar dat geeft in dit geval niet.

Hier zie je hem in de mand

 
Ik wacht met glamour foto's tot de tuinbank ook klaar is en de plantjes in de pot gezet zijn. Ik ga ook nog wat klimop opgraven en wie weet koop ik ook nog een plantje. Misschien Heide of zoiets? De bergthee heb ik voor mijn verjaardag gevraagd

Het latje heb ik in de grondverf gezet. Ik bedacht een methode om heel de lat in 1 keer te verven zonder plekjes van het liggen te krijgen.
Er moesten toch gaatjes in geboord worden dus dan kan ik hem net zo goed ophangen! 


Hij zwaait nu vrolijk in de wind! :-)
Wat zal dat een chique boel worden als alles er staat! ;-) en het enige dat het kost is een beetje tijd, werk en verf. Het bankje is een afdanker en de rest ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten