vrijdag 5 september 2014

Snelle sfeer

Ik lees altijd in consuminder artikelen dat als je iets graag wilt hebben, je 30 dagen moet wachten en als je het daarna nog steeds wilt hebben kun je het kopen ( mits je het je kan veroorloven natuurlijk)...
Er is bij ons in de buurt een soort permanente rommelmarkt waar je tijdens " het seizoen" een paar keer per week kunt rond snuffelen. Daar heb ik ook het fel begeerde grenen kastje gekocht dat manlief niet wilde hebben maar nooit over gemopperd heeft sinds ik het gekocht heb.
Er stond ook een metalen voorwerp dat een behoorlijke aantrekkingskracht op me uit oefende. Ik vond het vijf maanden geleden al mooi. Ik was denk ik de enige want het werd maar niet verkocht....Ik heb al die tijd weerstand kunnen bieden.." Wat ga je er mee doen?" Vroeg ik mezelf " waar ga je het zetten?" En " heb je nog niet genoeg " meuk"?"
Het was mijn bezoek aan de Efteling en vooral de twee tochtjes in de Fata Morgana die me de das om deden...ik heb het gekocht


Ik had bedacht dat ik er een waxine lichtje in kon doen en dat schijnt inderdaad heel leuk door


MAAR het is pas tegen negenen donker en als je er waxine lichtje in doet en wacht totdat hij opbrandt dan wordt het een latertje.. Omdat hij zo diep is moet je ook hele toeren uithalen met ongekookte spaghetti om hem aan te krijgen zonder je vingers te branden ( voor diegene die niet vanaf het begin mee lezen, je kunt ongekookte spaghetti aansteken en gebruiken om waxine lichtjes aan te steken op moeilijk bereikbare plekken).
Toen kreeg ik een idee!!!
Ik heb een klein zaklichtje, ik heb dat omgebouwd met een snoep papiertje op het glas zodat het rood schijnt.


Het is een heel verhaal maar roodlicht beïnvloedt  je " nachtzicht" niet, wat belangrijk is bij astronomie. Voordat ik de wereld wilde redden door zwerfplastic op te ruimen keek ik regelmatig in het donker op een sterrenkaart en dan is rood licht beter..
Ik heb het zaklichtje in het voorwerp gedaan met dit resultaat


Best wel gezellig! 
Makkelijk aan en uit te zetten zonder je vingers te verbranden maar een beetje " subtiel".
Vandaag kreeg ik een ander idee!


Een fietslampje! 
Wel uitkijken met rood licht voor het raam.... Je wilt geen ongewenst bezoek krijg (als je snapt wat ik bedoel ;-))..... en hou je van een beetje actie dan kun je hem altijd nog op de knipper stand zetten!

Ik had er ook nog eentje met wit licht ( het voorlicht dus) maar die is te groot


Er zijn ook veel kleinere te koop met LED lichtjes maar die geven weer koud licht vermoed ik.
Je zou het " glas" met glasverf kunnen beschilderen voor een zachter licht


Of anders een geel snoep papiertje erom heen kunnen binden.
Of anders iets met een warme kleur er overheen kunnen leggen zoals een stukje van dit


Deze wordt momenteel gebruikt op mijn gember plantage dus dat gaat 'em niet worden.
Daarom bewaar ik eigenlijk alles wat in de toekomst maar enigzins bruikbaar zou kunnen zijn.

Hier het fietslampje bij nacht....


Ziet dat er niet exotisch uit?

Ook handig als je vergeetachtig bent, dan kan je huis niet afbranden, en ook met kleine kinderen in de buurt wel zo veilig. Ze geven in ieder geval meer licht dan die nep waxinelichtjes met knoopcel batterij EN met een oplaadbare batterij niet eens zo heel milieu onvriendelijk!

1 opmerking: