zondag 18 mei 2014

Binnenbanden

Zoals ik de laatste keer schreef heb ik via de milieustraat een karretje kunnen bemachtigen dat ik achter de fiets kan hangen ( als ik aan het juiste bevestigingsmateriaal kan komen).
Ik heb een nieuwe binnenband gekocht voor 1 wiel dat lek leek te zijn. We hebben aan plakken gedacht maar onze ervaring de laatste tijd is dat een nieuwe band maar een paar euro duurder is dan een tube lijm en dat plakkers toch vaak om de een of andere reden loslaten.
Vrijdagmiddag ben ik terug naar de milieustraat geweest op zoek naar iets om de bodem van te maken en heb wat gevonden


Ze waren alle twee opgevouwen en manlief heeft er eentje recht gemaakt. Hij was ( toen nog) enthousiast en had bedacht dat hij 1 van de schermen zou kunnen gebruiken om zijn komkommers tegenaan te laten groeien.
Zijn vreugde sloeg om toen hij ontdekte dat ik een vierkante zadelpen had en daar geen bevestiging aan vast zou kunnen maken voor het karretje. Hij is helaas snel uit het veld geslagen en snel geneigd om heel somber te worden. Dat duurt gelukkig meestal maar een paar dagen. Ik sleepte maar van alles mee naar huis waar je niks aan had en we hadden al zoveel troep werd er geroepen.Mijn aanbod om alles uit te zoeken en onbruikbare dingen weg te doen wordt altijd van de hand gedaan. Op zijn goede dagen zegt hij," ik heb alles zoals ik het wil hebben en weet alles te vinden"Ondertussen hou ik me gedeist ;-)
Mijn handen jeukten om het rooster op maat te maken maar het is zondag en we houden ons letterlijk aan de zondagsrust ( qua decibellen) Een wasje ophangen is geluidloos, zo ook wat verven maar met een slijptol een rooster op maat zagen niet. Ik geloof niet dat ik hierdoor in de hel zal belanden maar ik vind die rust wel lekker.
Ik besloot dus die binnenband te vervangen. Dat heb ik nog nooit zelf gedaan maar wel gezien. Ik heb de bandenlichters opgespoord en ging aan de slag


Toen ben ik even gestopt. Deed ik het wel goed en was het wel een goed idee om een " how to" beschrijving te maken als je iets nog nooit gedaan hebt? 
Ik ben eerst maar eens een youtube video gaan bekijken. 
Deze
http://youtu.be/sn0ylmYKEEo
Daarna ben ik weer aan de slag gegaan


De binnenband is er uit ( en er zat zelfs nog lucht in dus wat daarmee aan de hand is?)


Waarom ik deze foto gemaakt heb weet ik eigenlijk niet. Ik weet nog wel dat ik de nieuwe band aan de verkeerde kant erin wilde doen en hem weer verwijderd heb. Het is handiger om de nieuwe band erin te doen an de kant waar de buitenband eruit ligt ;-)


Hij zit erin! Ik heb hem helemaal opgepompt en duim dat hij hard blijft. Als manlief weer zichtzelf is kan hij mijn werk keuren.

De oude band heb ik nog niet weggegooid maar ga dat wel doen. Ik weet dat je er leuke sieraden van kan maken maar ik ga het niet doen. Gelukkig staat zwart mij niet ;-)



Staat zwart jou wel en heb je een lekke binnenband google eens naar sieraden fietsband afbeeldingen en dan kom je bergen ideetjes tegen.

O ja, mocht je een Croozer askoppeling hebben en geen kar meer of ken je iemand dan hou ik me aanbevolen. Het is voor een goed doel ;-)
Dit is hem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten