donderdag 22 mei 2014

(Geen) Groei en bloei

Ik heb mijn kerstboompjes die afgelopen winter met lichtjes erin naast de voordeur stonden verwaarloosd. Ze zien er nu zo uit. Dit is de ergste

 
Tenminste, ik denk dat ze te weinig water gehad hebben. Ineens begonnen ze uit te vallen. Ik vermoed dat het niet meer goed komt.. wat denken jullie? Hij probeert wel weer dapper te groeien na die mishandeling door mij maar dat ondereind zie ik geen weelderige bos meer worden. 
Ik ga ze niet ter dood veroordelen door een ritje in de GFT container. Misschien plant ik ze wel in de tuin van mijn vader. Ruimte zat.
De tomaten- en slaplantjes die we gezaaid hebben deden het ook niet zoals we graag wilden

Eerst waren ze zo, niet geweldig maar er was nog hoop

Toen werden ze zo

Manlief vroeg zich af of het zand dat hij door de potgrond gemengd heeft soms bespoten is met roundup om onkruid op de hoop te voorkomen. Hij heeft het gehaald bij een kennis die een zandberg heeft liggen.
We hebben gisteren nieuwe gezaaid met andere grond/zand. In de grote potjes zitten courgettes ( die vaak niet eens opkomen) ben benieuwd


De florisante plantjes zijn komkommerplantjes van de L.idl. Ze zaten samen in een potje voor 99 cent en we hebben ze nu ieder een eigen potje gegeven.

Ik heb ook mijn kruiden weer bijgewerkt. Ook geen weelderige boel.

Mijn rozemarijn ga ik ook afvoeren naar de tuin van mijn vader. Ik heb immers al een rozemarijnstruikje die spontaan opgekomen is tussen de tegels die het wat beter doet.


Die emmer waar het struikje in zat ga ik gebruiken voor mijn munt ( of citroenmelisse) het is zo'n armtierig plantje dat er geen geur of kleur meer aan zit


Zoals je ziet heeft de pot zijn beste tijd gehad. Zelfs voor mijn maatstaven....ik heb hem weggegooid! Ja echt! Hier het bewijs

 
Beide bodems waren er uit ( wel goed voor de afwatering ;-))
Je ziet ook de restanten van het Croozer fietskarretje. Daar heb ik wel eerst gespen en klitteband afgeknipt " voor het geval dat"

Ik heb ook nog de bieslook nieuwe grond gegeven


Wortels genoeg

Deze groeiden in een andere pot. Ik heb de bruikbare delen er af getrokken en opnieuw gepoot

Ik heb ook nog wat eenjarige gekocht


Bullebak had er wel trek in


Eerst stond de " bloempot" op twee tegels ( eigenlijk meer omdat daar ook geen bodem in zit maar dat valt niet zo op als bij die andere)
Nu heb ik hem maar wat verhoogd vanwege het konijn


De nieuwe plantjes heb ik er tussen gezet. Indien nodig kan ik hem nog hoger zetten. We hebben nog meer tegels

Tot slot de aardbeien in ons groente tuintje. Die groeien wel. Deze foto is van een paar weken geleden


Ik heb deze foto van de andere kant genomen. Er bleek in een achterliggende tuin een vrouw te zonnen en ik wilde niet de indruk wekken dat ik haar op de foto zette ;-)
Sinds deze foto hebben we regen gehad. Toen was de grond net beton zo hard en droog. Misschien komt het met de aardbeien oogst toch nog goed dit jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten