dinsdag 6 mei 2014

Geven en nemen

Ik probeer mijn huis van binnen " leuk" te maken. Ik volg niet elke rage, als er wat in de mode komt denk ik soms," leuk!" Maar als iedereen het in Nederland vervolgens heeft hoeft het voor mij meestal niet meer. Ik heb dus al jaren min of meer het zelfde maar dan in andere combinaties.

Hier mijn salontafel van dit moment met mijn glasbak vondst en stukjes plastic tussen mijn schelpjes omdat ze zo leuk bij de rest kleuren


Eerder dit jaar heb ik laten zien hoe ik het achterraam " aangekleed" heb om de lente te verwelkomen.


Alleen toen kwam de lente echt en moesten mijn schelpen plaats maken voor bakken met zaadjes ( ook niet erg) Maar toen kreeg manlief het idee om w.c. rollen te verzamelen voor zaadjes zodat hij in etappes kropjes sla kon zaaien wat op zich een goed idee is... alleen wilde hij ze hier neer zetten...


Zoals je kunt zien heeft hij ook niet de stille hint begrepen om zijn stapeltjes kranten in het ( bijna) lege mandje te leggen .

Deze foto heb ik al een tijdje geleden gemaakt. De rij w.c. rollen was ondertussen nog breder geworden maar toen ik ze vanmorgen op de foto wilde zetten waren ze weg! Hij had toch maar besloten om ze in een doosje te doen. O ja, de Edet rolletjes zaten in een pakket waar we zegels voor gespaard hebben.Het is niet onze gewoonte om w.c. papier geïmpregneerd met verzorgende camille of jojoba bestanddelen te kopen.
Nu staan de zaailingen weer voor het raam omdat ze buiten amper groeide maar als het te warm wordt ligt er alleen een kniekussentje in het raam om vanwege het niveau verschil


Dat is iets wat niet iedereen in Nederland heeft! ;-)

Vorig jaar heb ik geschreven over het zilverkleurig kastje wat bij de achterburen in de tuin stond en ik mocht hebben. Het tinnen serviesje van mijn oma Nel zou er snoezig op staan.... Alleen manlief dacht dat zijn bijzondere biertjes verzameling er ook leuk op zou staan...


Niet helemaal wat ik in gedachte had...het zaklichtje aan de rechterkant staat ook strategisch geplaatst... Ach, hij woont hier ook.....

De verticuleermachine die een jaar in de doos in de slaapkamer gestaan heeft is weg! Hij heeft hem gebruikt en het dreigement om hem daarna er weer in de doos te stoppen en terug in de slaapkamer te zetten niet uitgevoerd.

Laatst zag ik op een tweedehands verkoop site dit bordje


Ik moest een beetje gniffelen, het slaat op mij maar ik probeer me ( soms) in te houden..Ik moet niet  perse altijd mijn zin door willen drijven. Dan maar w.c.rollen voor het raam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten