zaterdag 24 mei 2014

Update niets nieuws onder de zon II

Gisteren schreef ik over het briljante idee dat ik de avond van te voren in bed bedacht had. Ik heb wel vaker " briljante" ideeën die in het harde ochtendlicht ineens heel wat minder briljant blijken als ik ze uit probeer. Zo had ik bedacht om op een skatebord mijn zwerfvuilopraap karretje sneller vooruit te duwen.... dat werkt niet... Ik heb de skateboard van mijn zoon opgezocht en ben naar de garage gelopen om het daar achter dichte deuren uit te testen. Als ik ervaring gehad had met skateboarden had ik het vast al geweten. Het skateboard rolt achteruit en de kar vooruit en als ik er niet snel afgesprongen was was ik op mijn snufferd gevallen....maar niet gedeerd, op zich was het wel een goed idee, alleen de skateboard zou vast moeten zitten aan het karretje. 
Ik ben thuis touwtjes gaan halen om alles met elkaar te verbinden.


Hij hoefde er niet helemaal uit te steken, als mijn voet er op zou passen zou het al goed moeten zijn. Als hij verder onder het karretje zou zitten had ik nog een aanhechtingspunt en zou het geheel stabieler zijn en steviger vastzitten.
Deze constructie heb ik ook uitgetest en dat ging een stuk beter! Het was uitvoerbaar, alleen zat het niet stevig genoeg. Er zou geboord moeten worden en we zouden met boutjes en moertjes etc. In de weer moeten maar niet met dit skateboard. Zoonlief is het speciaal in Rotterdam wezen kopen in een heuse skateshop van zijn verjaardagsgeld en het heeft een belachelijk hoog bedrag gekost nog in het gulden tijdperk dus dat doen we niet. Maar toen manlief nog in de groenvoorziening werkte heeft hij ooit een skateboard dat hij gevonden had mee naar huis genomen. Ik zou dat kunnen gebruiken. Daar waren de wieltjes vanaf gehaald. Ik vroeg aan zoonlief waarom dat ook alweer was en hij vertelde dat we dat ooit tijdens een winter gedaan hadden zodat hij er mee kon snowboarden ( was geen succes).
Toen ik de wieltjes er weer aan wilde schroeven kreeg ik een heel ander idee! Er hoefde natuurlijk helemaal geen skateboard aan vast gemaakt te worden. Alles met wieltjes eraan zou bruikbaar kunnen zijn!
Er zijn van die plankjes met wieltjes zodat kinderen mee kunnen rijden. Kiddie boards heten ze


Alleen ze zijn vrij prijzig en ik weet niet of ze geschikt zijn voor omas die 69,2kg wegen...
Ik voelde een ideetje opkomen en dacht koortsachtig na.....
Ik had nog een stevige vieze plastic snijplank onderin het gootsteen kastje staan ( die ik bij de laatste schoonmaak had overwogen weg te gooien maar het gelukkig niet gedaan heb)


Als ik daar de wieltjes aan zou schroeven zou ik een stevig Granny Boardje hebben! Ik moet nog even over de finesses van de bevestiging nadenken maar ik denk dat het een stuk of drie grote metalen ogen aan de voorkanr worden die er nog ver uitsteken ( vanwege het hoogte verschil tussen het plankje en de achterkant van mijn karretje) en dan de boel aan elkaar vast maken met een paar stevige tyerips!

Eerst moet ik kijken in de garage van mijn vader of die iets bruikbaars heeft liggen en anders naar de doe het zelf winkel.
Zeg nou eerlijk een snijplank past beter bij een oma dan een skateboard, vindt je niet? ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten