dinsdag 19 maart 2013

Repareer Je Horloge Bandje

Lederen horlogebandjes zijn duur. Vooral die van Tommy Hilfiger, tenminste dat vermoed ik want gelukkig heb ik een vervanging kunnen uitstellen. Zoonlief heeft een dure smaak en houd van merken. Géén idee van wie hij dat heeft en hij is écht niet geadopteerd.
Een paar weken terug kwam hij thuis met de mededeling dat het lusje van zijn bandje kapot was en of ik het kon maken. Bij nadere inspectie bleek dat het vaste lusje dat bij het gespje zat als het ware open gevouwen was. Ik heb het toen eerst met lijm en mini knijpers geprobeerd. Nou vraag je je misschien af wat een mens met miniknijpers moet. Die zijn eigenlijk bestemd om kaarten op te hangen maar ik gebruikte ze toen ik nog 1:12 miniaturen maakte om kleine dingen op hun plaats te houden tijdens lijmen. Lijmen was dus geen succes en toen kwam ik op het idee om mijn vertrouwde quiltnaaldje en heel dun nylongaren te gebruiken. Dat werkte prima en het lusje was weer heel. Ik heb toen ook van een reepje leer van een oude werkhandschoen een los lusje gemaakt want die was in een ver verleden al verdwenen. Ik heb van die reparatie geen foto reportage gemaakt dus je moet maar je verbeeldingsvermogen gebruiken.
Eergisteren vroeg zoonlief weer of ik zijn lusje wilde maken. Eerst dacht ik dat mijn reparatie het begeven had maar dat zat allemaal nog keurig op zijn plek. Het lusje was nu bij de aanhechting losgelaten. Nu was de reparatie zo klaar. Geen geknoei met lijm en miniknijpers maar gelijk naald en visdraad gepakt.
Hier een foto van het eindresultaat..


Ik heb ook een foto van een quiltnaaldje gemaakt zodat je kunt zien hoe klein en fijn ze zijn. 


Let op, het oogje is heel klein dus er past alleen heel dun draad door. Ik denk dat ze alleen maar in goede handwerkwinkels te koop en en natuurlijk... quiltwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten