vrijdag 15 maart 2013

Magneet Sluiting Repareren

Eergisteren kwam mijn zoon naar mij toe met de mededeling dat het magneetje van de sluiting van zijn smartphone hoesje eruit gevallen was en hij dus niet meer sloot. Ik hou van een uitdaging en de raderen begonnen gelijk te draaien. Had ik ergens een magneetje ter grootte van het magneetje dat  er uit gevallen was? In het lipje waar het magneetje gezeten had zat een stukje versteviging met een uitsparing ter grootte van het magneetje wat spoorloos was.
Na een aantal minuten koortsig denken bedacht ik dat het best zou kunnen dat er ergens tussen mijn schildpadden verzameling er eentje zou zitten met een geschikt magneetje erop. Uiteindelijk had ik 3 kandidaten maar eentje paste perfect in het profiel en moest dus een operatie ondergaan met een waarschijnlijk dodelijke afloop. Hij zou opgeofferd moeten worden....
Ik heb een steakmes gepakt omdat die zaagachtige kartels heeft en heb voorzichtig op de plek van de lijm gezaagd tussen de buik van de schildpad en het magneetje. Na een tijdje kwam hij los samen met een stukje buik helaas.
Hier een foto van het slachtoffer en een van de andere kandidaten die deze keer aan de dans ontsnapt is.


Ik heb toen het magneetje in de opening van de versteviging geplaatst. Let er op dat je dat op de juiste manier doet zodat de magneet de andere magneet niet afstoot in plaats van aantrekt! Het stukje aangeplakte buik zat gelukkig aan de verkeerde kant dus had geen invloed op de aantrekkingskracht.
Daarna heb ik het geheel terug in het lipje geschoven en de opening met een paar steekjes vastgezet zodat hij er niet opnieuw uit kan vallen.
Ik heb heel dun nylondraad gebruiken en een heel klein quiltnaaldje. Die maken piepkleine gaatjes wat de kans kleiner maakt dat er wat scheurt.


De sluiting sloot weer en zoonlief was weer blij!


Is jouw magneetje er nog niet uitgevallen? zet  dan een paar steekjes in het lipje. Voorkomen is beter dan genezen.
Heb je geen verzameling schildpadden of koelkast magneten? Kijk dan in speelgoed winkel of goedkoop winkelketen of je iets geschikt kunt vinden voor  een habbekrats. Het is allicht goedkoper dan een nieuw hoesje.
En de schildpad met de buikwond? Die mocht weer terug in de kast met de rest. Hij kan nog steeds met zijn pootjes wiebelen dus hij overleeft het wel.

2 opmerkingen:

  1. Je zoon boft maar met zo'n handige moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij zou zonder te blikken of blozen een nieuwe gekocht hebben denk ik. Ik ben degene die zo'n hekel heeft aan verspilling! ha ha maar zo spaar ik hem wel geld uit.!

    BeantwoordenVerwijderen