zaterdag 16 maart 2013

Opberg Dozen

Toen onze dochter uit huis ging hadden wij een hele kamer over! Die wilde ik natuurlijk inpikken. Als je veel hobby's hebt krijg je ook veel creaties en tenzij je alles weggeeft of verkoopt moet je die een plekje geven.
Quiltjes kun je aan de muur hangen en als ze niet aan de muur hangen kun je ze in een doos opbergen, zoveel ruime nemen die niet in beslag maar ik heb ook een aantal jaren aan poppenhuizen gedaan ( met heel veel plezier trouwens) en heb daar drie bouwwerken aan overgehouden die in de achterkamer verspreid stonden. Dit was een mooie gelegenheid om de meeste  "af te voeren". Maar ik dwaal af want het gaat om opbergdozen....
Ik had ook nog een heleboel tijdschriften. Ik heb voor 80% ervan een nieuw tehuis gezocht maar had er toch nog een paar die ik wilde bewaren om af en toe door te bladeren en bij weg te dromen.
Ik ben dus bij mezelf gaan "winkelen" om een oplossing te vinden voor die bouwwerken en tijdschriften. Ik had nog twee Ikea nachtkastjes die we 31 jaar geleden gekocht hebben en ik had nog een drietal vloerplanken over van de houten vloer die we 11 jaar geleden hebben laten leggen en heb het volgende gemaakt.



Ik heb de vloerplanken allemaal op dezelfde lengte afgezaagd en een latje overdwars aan de onderkant gelijmd om ze in het gareel te houden.
De dozen waar heel dit stukje mee begonnen is staan in de nachtkastjes. Ik heb even overwogen om speciaal leuke mandjes te kopen maar bedacht toen dat er toch niemand behalve ik op die kamer zou komen en dat ik net zo goed een budget versie kon verzinnen en ben naar de supermarkt gegaan waar ik twee hele stevige en precies dezelfde dozen zag liggen. Volgens mij lagen ze gewoon op me te wachten! In de ruimte tussen de twee nachtkastjes heb ik nu een paar tijdschriften houders staan waar ik mijn yoga en Genoeg tijdschriften in bewaar. Die komen maar enkele keren per jaar uit dus snel vol raken zullen ze niet.
Die dozen zagen er natuurlijk niet zo uit toen ze in de winkel lagen maar zo...



Ik had nog een pot half ingedroogde acryl verf staan die daardoor lekker dekte en heb de dozen hiermee geverfd. Ik had ze ook kunnen behangen maar was bang dat de randen toch wat kwetsbaar zouden zijn en die gaten aan de onderkant waren ook een beetje lastig. Máár als je een doos zonder gaten heb en het behang over de bovenrand zou kunnen laten vallen zou het volgens mij goed te doen moeten zijn.
In het huis dat onze dochter en schoonzoon hadden gekocht lagen nog resten behang en behang randjes van de vorige bewoners en ik heb wat stukken behang rand gebruikt om de dozen wat op te fleuren.
Je kunt zo'n doos b.v. voor oud papier gebruiken. Wij hebben in de gang een vierkant mandje staan hiervoor dat we "overgieten" in een ongepimpte doos als hij vol is.
je kunt hem natuurlijk naar je eigen smaak opleuken met behang of verf of er motieven of bloemen op schilderen.Ook bekleden met een lap stof is een optie.
Laat je fantasie er maar op los!

1 opmerking: