donderdag 21 maart 2013

Eenvoudige Luchtverfrisser

Wij hebben een kat en ook een kattenluikje. Die dingen zijn erg handig, je hoeft niet om de haverklap de deur voor je poezenbeest open te doen en als het regent of koud is kan Miesje of Felix zelf weer naar binnen. 
Kattenluiken hebben ook een nadeel ( behalve als je zo´n extra duur soort hebt met bijbehorende halsband met zender zodat alleen jouw kat er gebruik van kan maken). Er kunnen ook andere katten naar binnen en bij vlagen kan dat erg vervelend zijn. De afgelopen tijd werd ik, als ik de bijkeuken inliep regelmatig begroet door de onmiskenbare, alles doordringende geur van kater p.es! Het zijn vaak maar een paar druppels maar zie die maar eens op te sporen! Ondanks goed speuren zie ik niet waar die druppels gedeponeerd zijn en alles soppen tot een hoogte van 50cm levert niet altijd het gewenste resultaat op. Soms blijf je het ruiken wat je ook doet. Er rest dan maar één ding.... camoufleren.Ik plak met een stukje schilderstape een stukje katoen op de radiator (indien mogelijk op een onopvallende plek) en doe daar een druppeltje etherische olie op. Sandelwood is een krachtige geur die goed die andere geur overtreft. Parfum van een monstertje zal ook wel werken.



Deze tip werkt alleen goed als radiator aan staat.

4 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Wat ook goed andere geuren wegneemt is azijn. Na het schoonmaken azijn in een spuitfles doen en alles nog eens goed nat spuiten.
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had het met een oplossing van natriumbicarbonaat en water geprobeerd. Dat zou ook luchtjes verdrijven maar hielp in dit geval niet. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk idee en heb andere vraagje waar heb je die behang gehaald en wat is de type? alvast bedankt! gr Milka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is Engels vinyl behang Ik denk van het merk Mayfair MAAR ik denk niet dat het nog te krijgen is want ik vond nog 1 rol in het huis van mijn ouders die het begin jaren '80 gebruikt hebben. Het is dus vintage! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen