zondag 17 maart 2013

Voorkom Beschadiging Door Stoten

Hij is bij me ingetrokken! Het object van mijn liefde woont nu bij mij in huis! Maar samenwonen is toch heel anders dan bewonderen van ver. Het is toch niet allemaal rozengeur en maneschijn. Zo is hij van dichtbij toch groter dan verwacht maar het paste nét. Bovendien heeft hij een ander kleur velletje dan dat ik gewend ben. Grenen is toch iets heel anders dan zilver en even twijfelde ik of het wel bij de rest paste maar ik ben zo verliefd dat dat ik het maar door de vingers zie. Bovendien passen de twee zwartleren bureau stoelen van manlief ( één voor aan de eettafel en één om t.v. in te kijken ) ook niet bij mijn romantisch interieur.
Hij was koud en doorweekt door alle regen en sneeuw van de afgelopen dagen en ondanks dat ik hem nog liefdevol toe ben wezen dekken lag er toch een plasje water op het plakplastic van het plankje binnenin. Ik merkte dat manlief vannacht speciaal de kachel voor hem aan had laten staan zodat hij goed kon uitdrogen, lief he! De ontbrekende lade greepjes lagen in de laadjes dus daar hoef ik niets voor te verzinnen.
Manlief gaat zijn administratie mappen in hem bewaren maar daarvoor moet hij eerst een kleine ingreep  (geen pijnlijke) ondergaan maar dat bewaar ik voor een andere keer.
Omdat hij toch meer ruimte innam dan ik verwacht had komt de deur tussen de keuken en achterkamer regelmatig tegen de hoek van het dressoir aan dus daar moest ik wat op verzinnen. Er zitten al genoeg deuken in die deur door het timmeren van zoonlief met zijn hamertje toen hij twee was.
Ik had ergens nog een paar van deze stootdopjes liggen..


maar die kon ik nergens vinden. Dat is achteraf maar goed ook want al denkende kreeg ik een veel beter idee!
Deze....


En als je goed kijkt kun je al zien wat ik er mee gedaan heb... Eerst had ik een rondje er op geplakt maar bedacht toen dat dat helemaal niet hoefde. Alleen de rand hoefde beschermd te worden en niet de lucht eromheen dus heb ik de uitstekende delen afgeknipt.


Ik heb er nu een discreet stootkussentje opzitten. Die vilten plakkertjes zijn er in allerlei kleuren dus kun je een kleur kiezen die het beste bij je meubel kleur past. Ik heb niet geprobeerd of je b.v. een witte een andere kleur kunt geven  met viltstift of acryl verf maar dat is misschien ook een optie als je knal rode of paarse meubels hebt.
Ik ga zo verder met meubels verplaatsen. Waar het dressoir nu staat stond eerst de geverfde Singer trapnaaimachine van mijn oma Nel. Die gaat dienen als onderstel voor onze t.v. En het ( niet zo mooie) Ikea lade kastje waar de t.v. op staat gaat....dat weet ik nog niet, misschien wel naar de kringloop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten