woensdag 13 maart 2013

Zwakke Plek In Houten Vloer Verstevigen

Ik wil niet de indruk wekken dat ik in een bouwval woon maar er zijn plekken in huis die de nodige aandacht zouden moeten krijgen. Een ervan is de vloer in de achterkamer. Die is van hout en we hebben er 31 jaar geleden kurkparket op laten leggen die er best nog aardig uitziet op enkele, minder in het oog vallende, plekjes na.  Jaren geleden kwam er een zwakke plek bij de deur naar de keuken toe. Daar wordt druk heen en weer gelopen en er kwam eerst een kuiltje in en later een soort gaatje en het begon er op te lijken dat vandaag of morgen een van ons erdoorheen zou zakken. Maar zoals ik al schreef de rest van de vloer zag er (toen) nog heel mooi uit en ik had 'pas'  een jaar of zes daarvoor alles geverfd en behangen en dat zag er ook nog mooi uit. Als wij de vloer er uit zouden slopen zou dat betekenen dat alles opnieuw gedaan moest worden en dat er beton gestort zou moeten worden dat maanden zou moeten drogen voordat er parket op gelegd zou kunnen worden. Bovendien wilde we ook nog openslaande deuren maken in die kamer zodat we indien nodig daar meubels naar binnen en naar buiten zouden kunnen sjouwen.
Omdat mijn smaak amper veranderd is heb ik veel meubels nog vanaf het begin van ons huwelijk. Een aantal meubelstukken stonden er al voordat wij een bijkeuken aan het huis lieten bouwen en kunnen er nu waarschijnlijk niet meer uit door alle veranderingen en scherpe bochten die er gekomen zijn.
Maar wees gerust ik heb wat bedacht op die valluik in spé.
Ik liet een halfrond stukje plaat snijden en heb een soort dorpeltje gemaakt  die ik vast gelijmd heb over de zwakke plek.



Dat werkt fantastisch. Eigenlijk té goed zelfs. Alle noodzaak, om de vloer te vervangen én opnieuw te behangen én die deuren te maken én opnieuw te verven én een nieuw plafond erin te maken omdat die  nog van zachtboord ,is weggevallen.
Ik zou rustig zo door kunnen leven totdat ik naar een verzorgingstehuis moet ( als die er dan nog zijn).
Maar eens zal ik er toch wel werk van moeten maken. Het behang dat ik er 19 jaar geleden opgeplakt heb was van hele mooie kwaliteit maar heeft nu toch zijn beste tijd wel gehad.
Dit is een tip waar waarschijnlijk héél weinig mensen wat aan hebben maar als je krap bij kas zit en je zakt bijna door de vloer is dit een prima tijdelijke oplossing. Als je lui bent net als ik ook.

1 opmerking:

  1. hi
    dank voor het delen van De vloer is prachtig geworden. En je spulletjes komen nu nog beter tot hun recht. Ik vind het geweldig.
    fijne dag en groetjes, Nicole
    Beantwoorden
    houten vloer

    BeantwoordenVerwijderen