vrijdag 8 maart 2013

Matrassen Kier Dichten

Vandaag een tip waar ik zelf veel aan gehad heb... Toen wij trouwden had ik een romantisch wit spijlenledikant met "koperen" knoppen erop. Meer dan 25 jaar later had het zijn beste tijd gehad en ondanks het regelmatig recht  timmeren waren de steunen onder het spiraal helemaal doorgezakt en moest je je aan de spijlen uit de "vallei"omhoog trekken telkens als je je om wilde draaien. Tijd voor een nieuw bed dus!
Het is ongeveer hetzelfde model als op onderstaande foto geworden maar dan gebroken wit met houten panelen ( veel mooier dus ;-))

Omdat mijn echtgenoot regelmatig niet lekker is en veel op dat bed zou moeten liggen hebben we voor zijn kant een elektrische bedbodem genomen. Dat betekende 2 matrassen van 80cm breed omdat ons bed 1.60m breed is en ik geen zin had om mee omhoog te te rijzen op het moment dat manlief besluit dat hij rechter op wil liggen.
Wat je niet ziet in die folder foto's van knappe jonge stellen die in bed zitten te ontbijten met de haren keurig in het gareel is dat er tussen die 2 matrassen een waar ravijn ontstaat!
Manlief klaagde steen en been dat hij er tocht doorheen voelde komen en lepeltje aan lepeltje liggen was er ook niet meer bij zonder weg te zakken in dat gat.
Er bestaan schuimrubberen strippen die je tussen de matrassen kan leggen om dit euvel te verhelpen maar dat hielp voor geen meter, dat ding verschoof zodra manlief het hoofdeind omhoog deed. Het volgende plan was om een opgerold dekbedhoes als een soort reuzen tochtstrip in de kier te leggen en hielpt redelijk tegen de tocht maar de kier verdween er niet mee.
Inmiddels zijn we een paar jaar verder en het geklaag was al die tijd niet van de lucht. Regelmatig werd er geopperd dat er een nieuw bed moest komen maar dat heeft geen zin want het probleem blijf je houden... als je op verschillende standen in hetzelfde bed wil liggen heb je 2 matrassen nodig!
Op een avond kreeg ik een briljant idee!! ( al zeg ik het zelf ;-)) Ik heb mijn matras weg gehaald en het matras van het bed van  mijn uitgevlogen dochter dat 90cm breed is op mijn kant gelegd en weg was de kier! Haar matras was wat dunner dus ik heb de reuzen tochtrol ontrold en en 2 oude dekbedhoezen onder mijn matras gelegd om het wat op te hogen.
Als manlief nu het hoofd of voeteneind omhoog doet komt mijn matras een klein beetje mee maar op zich is dat geen probleem.
Misschien hebben jullie ook wat aan deze tip!

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad erg leuk en inventief gevonden! Wat mensen ook vaak doen in zulke gevallen is een (split)topdekmatras kopen en deze op de huidige matras leggen en er zo 1 matras van te maken. Maar vanuit het oogpunt "Consuminder, Creëermeer" is jouw oplossing veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het probleem is dan dat manlief niet ongehinderd op en neer met zijn elektische bedbodem kan wat hij dagelijks meerdere malen doet.

    BeantwoordenVerwijderen