maandag 25 maart 2013

Zwarte Kleding Wordt Weer Zwart

Ik heb geen aandelen in dit product en ik weet dat het waarschijnlijk schadelijk is voor het milieu maar ik wil er toch een beetje reclame voor maken.
Zoonlief draagt dagelijks zwarte katoenen T-shirts en hemden als hij gaat trainen.Omdat hij ze maar een paar uur draagt en daarna in de was doet zien ze er na een tijdje donkergrijs uit in plaats van zwart. Een hele tijd terug vroeg hij of ik niet een stel nieuwe T- shirts kon kopen want deze ´zagen er niet meer uit`... Ik stel aankopen altijd zo lang mogelijk uit en dat wilde ik deze keer ook doen. De T-shirts mankeerde behalve de wat verwassen kleur helemaal niets dus ik heb mijn doosje Iberia tevoorschijn gehaald



Toen ik op zoek was naar een afbeelding ( mijn doosje is niet meer toonbaar) zag ik dat ze het tegenwoordig ook in andere kleuren hebben. Ik heb dus alleen zwart en gebruik het maar om de paar jaar. Er zit grijs poeder in zo´n zakje en je doet het in de wasmachine.Ik doe het in een volle trommel en weeg geen wasgoed af. De instructies staan op de verpakking. Er staat ook dat je erna met een lege trommel een wasje moet draaien maar dat doe ik niet. Ik zorg er wel voor dat het wasje dat ik daarna draai donker blauw of zo is. Ik zou niet mijn lichte was er in doen.
In tegenstelling tot b.v. Dylon verkleurt het de rubbers van je wasmachine niet dus het komt niet op mij over als échte textielverf. Zoonlief was in iedergeval tevreden over het resultaat en ik hoefde geen nieuwe shirts meer te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten