zondag 6 april 2014

Dromen ( die je hebt tijdens het slapen)

Ik ben momenteel vol op met de fimo en verf in de weer voor mijn ontwerpen voor de T.rollbeads wedstrijd maar daar kan ik niets van laten zien. Jullie zouden dan op de site naar de inzendingen kunnen gaan en de ontwerpen op kunnen zoeken en zien dat er geen Lekkerhandig naast stond maar wat anders......alsof jullie daar zin in of tijd voor hebben ;-)

Dus besloot ik over iets te schrijven wat me al heel lang bezig houd.....terugkerende dromen.....We hebben ze allemaal schijnt het, tenminste diegene die hun dromen kunnen onthouden, want er zijn ook mensen die zeggen dat ze nooit dromen. Dat doen ze wel maar ze weten het alleen niet meer.
Afgelopen nacht moest ik weer eens examen doen maar bleek dat ik vier jaar aan lessen gemist had en er dus niets van terecht zou brengen. Soms kan ik de leraar niet verstaan of niet meer lezen wat er staat. Die droom schijnt vaak voor te komen. Tegenwoordig is er gelukkig een stemmetje dat tijdens zo'n droom zegt," maar je heb toch al een diploma! Je hoeft dit helemaal niet te doen!" En dan denk ik, " dat is waar! Gelukkig!" :-)
Een enkele keer heb ik een nachtmerrie. Gelukkig maar 1x per jaar of zelfs minder. Ik heb het niet over nachtmerries waar je wilt rennen maar dat alleen maar in slowmotion kan of helemaal niet maar hele erge. Dan krijg nachtmerries waarin ik geen lucht kan krijgen omdat mijn hoofd in cellofaan gewikkeld is of waarin wordt ik achteruit de lucht in meegesleurd door een geest en niet meer kan ademen, echt heel erg!! Ik heb ontdekt dat als het heel erg wordt ik mezelf wakker kan maken. Dan denk ik tijdens mijn nachtmerrie, " is dit wel,echt?" En dan test ik het uit door met mijn hoofd heftig heen en weer te schudden ( ik weet niet of ik dat in het echt dan ook doe) totdat ik wakker wordt. Wat is het dan een opluchting om te merken dat het maar een droom was! 
Nou de droom waar ik het over wilde hebben..nu is het gelukkig wat minder maar er zijn maanden zo niet jaren geweest waar ik een paar keer per week variaties op dezelfde droom had. In die droom had ik een baby waarvan ik niet wist dat ik het had. Vaak vond ik het op een zolder of kwam iemand ermee aanzetten. Omdat ik niet wist dat ik het had kon ik me ook niet herinneren wanneer ik het voor het laatst gevoed had en had het ook altijd een gigantisch volle luier ( alleen maar urine geloof ik) Ik durf dan haast niet te kijken. Het kind is wel altijd blij en ziet er wel goed doorvoed uit ondanks dat het nooit wat van mij gehad heeft. Ik geef het dan borstvoeding en er komt altijd melk wat ik dan heel wonderlijk vind omdat het zo lang geleden was sinds de kinderen waarvan ik wel wist dat ik ze had het kregen.
Helemaal in het begin droomde ik dat ik zwanger was zonder dat ik het wist maar tegenwoordig heb ik alleen verwaarloosde babies.
Er is nog een variatie op die droom met huisdieren. Dan ontdek ik een aquarium/terrarium vol met knaagdieren of waterschildpadden ( heb ik in het verleden als huisdier gehad) waar ik het bestaan niet vanaf wist. Die kooien zijn ontzettend smerig en ik kan me niet herinneren wanneer ik de dieren voor het laatst gevoerd heb en dan durf ik niet te kijken omdat ik bang ben dat er een heel stel dood zijn of dat ze elkaar op zijn gaan eten door gebrek aan voedsel.
Ik heb op het internet gezocht naar een interpretatie maar vond er geen. Is er onder jullie iemand die ook zulke dromen heeft of aanhangers van Freud die alles kunnen verklaren?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten