zaterdag 12 april 2014

Ontgiften met olie

Jaren geleden heb ik de BBC serie " the truth about food" gevolgd. Daar kwam ook een aflevering over ontgiften in voor. Volgens hun was het niet nodig en maakte het geen verschil. Aan de andere kant las ik ook wel eens verhalen over mensen die het regelmatig deden en zicht GEWELDIG voelden erna. Zulke dingen zijn altijd moeilijk om objectief te beoordelen, is het echt zo of speelt het placebo effect er ook een rol in? Het placebo effect moet je niet onderschatten. Het schijnt zelfs zo te zijn dat het erg moeilijk is om nieuwe medicijnen goed te testen omdat de placebo's ook vaak werken.
Ik heb nog nooit een vast kuur gevolgd of een darmspoeling ondergaan ( veel te krenterig ;-)) ik had wel ooit een yogajuf ( juf nr. 1) die zei dat je doormiddel van jeneverbessen kon ontgiften. Je moest beginnen met 1 per dag en er elke dag eentje bijnemen totdat je er 25 op een dag heb ingenomen en dan moet je weer afbouwen totdat je op 0 uitkomt. Ik weet niet of het werkte, ik heb de " kuur" ook niet afgemaakt en merkte er niets van ( voor zover ik me het kan herinneren, het is al een jaar of 30 geleden dat ik het gedaan heb dus het ligt niet echt vers meer in mijn geheugen)
Afgelopen week zat ik te lezen op de facebook pagina van yogajuf  nr 3 waar ze schreef dat ze een ontgiftingskuur met olie aan het doen was. Ik had er nog nooit van gehoord. Hier onder staat de link naar een stukje erover maar in het kort komt het er op neer dat je 1-3 x daags een lepeltje met koudgeperste olie in je mond neemt en dat gedurende 15-20 minuten langzaam door je mond heen beweegt en door je tanden heen perst. Heel eenvoudig en goedkoop dus. Zij deed het met kokosolie .

 http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/19979-oil-pulling-ontgiftingskuur.html

Er staat in de link dat je je in het begin een beetje katterig door kan gaan voelen. Ik ben er woensdagavond mee begonnen en een paar uur erna kreeg ik wat hoofdpijn ( kan toeval zijn natuurlijk) Ik dacht dat het kwam doordat ik te weinig gedronken had. Donderdagochtend heb ik het ook weer gedaan en voelde me daarna weer niet lekker...hoofdpijn, wat misselijk...ik ben daarna zwerfvuil gaan opruimen ( langs dat water) en voelde me wel fitter toen ik klaar was. Vijdagmorgen heb ik het weer gedaan en had toen ook last van hoofdpijn en niet fit voelen. Maar zoals ik al eerder schreef, komt dat omdat ik denk, " ooe, ik voel me niet fit, echt niet fit, wat ze schreven klopt echt! Al het gif in mijn lichaam komt nu los en al die toxines bezorgen me nu dit gevoel" of werkt het echt? Vanmorgen zat ik weer op dat gevoel te wachten maar het kwam niet. Had ik wat onder de leden wat nu over is of is het ergste " gif gevaar" geweken? Ik heb geen ernstige lichamelijke klachten dus zal niet kunnen vertellen of ik er baat bij heb of niet. Je schijnt er wel zo fit van te worden dat je je nooit meer moe voelt maar dat is volgens mij ook vaak psychogeen. Ik voel me vaak moe als ik moed aan het verzamelen ben om wat aan het huishouden te gaan doen, de w.c. gaan schoonmaken bijvoorbeeld. Als ik een " geweldig" idee krijg is elke vermoeidheid voor zover aanwezig op slag verdwenen en ben ik niet te stoppen. Werenschappelijk onderzoek doen is zo makkelijk nog niet.
Ik gebruik ook een lepetje kokosolie en doe het 1x daags. Dat stukje over het wit worden van de olie vanwege alle gevaarlijke bacteriën neem ik met een korreltje zout. Er zullen er vast wel miljoenen in zitten maar dat zijn bacterieen die al in je mond zaten en geen bacterieen die uit je lichaam getrokken worden lijkt mij want dan heb je een sepsis en dat is niet best.
Ik probeer het vol te houden en zal jullie op de hoogte houden over al dan niet wonderbaarlijke resultaten. 

 Afbeelding gegoogle en " gepikt"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten