zaterdag 19 april 2014

Rommel

Nee, niet hier in huis....nou eigenlijk wel een beetje. Dat krijg je als je je tijd verdeelt tussen zwerfvuil oprapen, opruien vanaf de bank ( ik heb een paar winkels aangeschreven over de waterballonnen die ze in de verkoop hebben en waarvan de resten binnenkort op straat zullen liggen) en inspiratie opdoen via het internet.
Van rommel valt heel veel te maken. Kijk hier eens


 En hier


Deze zijn van Tim Nobel en Sue Webster.
Wees maar niet bang. Ik was niet echt van plan om zoiets in mijn huis te recreëren. Lijkt me heel moeilijk afstoffen ;-)

Er zijn ook 500 " mensen" van afval gemaakt en ze heten de trash people. Ze hebben inmiddels al meer van de wereld gezien dan ik! ( wat niet veel wil zeggen ;-))


Hieronder een closup



Wat vind je hier van?

 
Deze is van Jane Perkins. Ik vind het schitterend al verdenk ik haar er wel van dat ze haar materialen bij Pipos vandaan haalt i.p.v. het trottoir. Het lijkt me sterk dat ze zoveel knopen en kralen op staat gevonden heeft....

Nee, dan deze


 Hier een detail


Zie je dat poppetje?
Dit is een zelf portret van Tom Deininger. 
Hij maakte ook deze


En deze


Nou was ik van plan om met iets eenvoudigers te beginnen. Ik wil altijd de lat nogal hoog leggen omdat ik vaak vergeet dat ik zulke talenten helemaal niet heb (totdat ik er aan begin ;-))

Begin jaren '80 zat ik op tekenles en wilde ik een glazenbol tekenen met mijn reflectie erin. Ik had namelijk een tekening in een boek gezien die ik wel mooi vond. Ik heb geprobeerd hem terug te vinden maar dat lukte niet.
Deze lijkt er een beetje op maar in die ik gezien had zag je alleen het vervormde gezicht van de kunstenaar erin


Uiteindelijk heb ik hem maar zonder reflectie getekend....mijn tekenleraar keek namelijk nogal sceptisch toen ik vertelde wat ik wilde doen....
Ik heb hem opgezocht voor jullie ( en werd gelijk geconfronteerd met de enorme troep in die kast waar ik bijna nooit in kom)


In mijn herinnering was hij een stuk mooier maar ik heb zoveel moeite moeten doen om hem vanachter al die spullen vandaan te halen dat ik de foto toch maar plaats.

Ik kwam ook deze tegen van de middelbare school eind jaren '70. We moesten een van onze klasgenoten natekenen en verwerken in een poster. Ik heb hem op een leeglopende ballon van de aarde geplaatst


Toen zag het er ook al heel slecht uit voor de toekomst van al het leven op aarde......

Ik dwaal weer af...
Dit zijn ook leuke dingen die ik gevonden heb op het internet

 
En deze


Dit is ook een vrolijke


En deze lijkt me niet al te moeilijk


Gisteren ben ik begonnen met verzamelen. Ik heb een doosje uit het huis van mijn vader mee genomen om de onderdelen in op te bergen


Zoals je ziet heb ik nog even de tijd om inspiratie op te doen.
Nu eerst maar eens stofzuigen ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten