dinsdag 7 oktober 2014

Boho boots deel II ( nog niets spectaculairs te zien;-))

Ik heb vandaag wat inkopen gedaan voor mijn toekomstige Bohoboots light. Er was markt in het volgende dorp en ze hebben daar een heuze forniturenkraam!
Ik ging met het idee om één kleur effen lint te kopen en één of twee soorten lint die bewerkt waren.

Eerst nog een foto van de laarzen hoe ze nu zijn


Het is de bedoeling om de krimpende voering en de omslag en een stukje binnenin de laars netjes af te werken met onderstaande stof ( die had ik nog liggen)


Ik heb geruime tijd bij die kraam op de markt staan broeden over hoe ik het zou aanpakken. De man achter de kraam zag duidelijk dat ik in een meditatieve staat verkeerde want na een tijdje zei hij tegen me," ik zeg niks maar hoor het wel als je zover bent..." 

Eerst was ik van plan om alleen de onderrand ( wat vroeger de bovenrand was) te versieren met mooi lint maar de kans is groot dat ik ze ooit aan zal hebben als het regent en ik zou het zonde vinden als het vies zou worden door blubber.
Toen ik een rol met franje zag liggen kreeg ik een idee!...
Op de onderstaande foto kun je zien wat ik gekocht heb. Het brillenhoesje heb ik er bijgelegd zodat jullie kunnen zien wat ik met het effen lint wil doen. Ik wil er met zijdelint en kraaltjes bloemen op borduren. Als het lint niet al te dicht geweven is, anders blijft het bij kraaltjes en borduurzijde


Op de foto hieronder heb ik alles zo als ik het wil hebben op de laars gelegd.


Om de twee flappen laars aan de achterkant in toom te houden wil ik reepjes portomonee gebruiken.

Het is vrij prijzig geworden. Toen ik thuis kwam bleek waarom... Ik had het thuis wel opgemeten maar niet goed onthouden en nu heb ik twee keer zoveel gekocht als ik nodig had. Dus wat me eigenlijk maar acht euro zoveel had hoeven kosten kostte me nu meer dan zestien euro! Nou ja, het komt vast wel op........ooit ;-) 

Wordt vervolgd...

4 opmerkingen: