donderdag 2 oktober 2014

Boho boots deel I

Toen ik onlangs schoenen die ik al had wat versierd heb stond deze reactie bij de commentaren.....

Mooi gedaan. Misschien zijn boho boots (zie you tube) iets voor jou :-)


Nou, dat heb ik geweten....Ik had helemaal geen boho boots nodig maar OCD versierder dat ik ben liet het me niet los!
Ik heb een aantal paar laarzen en ik draag ze tegenwoordig weinig. Thuis waar ik heel veel ben heb ik pantoffels. Als ik ga wieden bij het huis van mijn vader komen boho boots ook niet van pas en op het werk zie ik mezelf ook niet echt hierin rond lopen


Of deze


Of deze


Het zou de patienten wel wat afleiding geven van hun pijntjes en kwaaltjes en misschien zouden sommigen zelfs denken dat ik degene met psychische problemen was i.p.v. hen ;-))

Maar ik had toch geen laarzen waar ik zonder schuldgevoel de schaar in kon zetten.....toch?.....jawel, die had ik! Ik had nog een paar van mijn moeder die te krap waren rond de kuiten ( dacht ik) maar ze pasten wel! Diegene die niet pastte, mooie bordeaux kleurige, liggen/ staan/ lopen inmiddels in Roemenië ergens rond! Zie je wel! Je kunt niks wegdoen! Zo zie je maar weer, ook al past het niet je kunt het toch vroeg of laat gebruiken!

Ik had ze samen met de kleding van mijn ouders drie jaar geleden meegegeven aan een vrouw die een straat verder woont en regelmatig ritjes die kant uit maakt met spullen in een klein bestelbusje.
Dat doet me denken aan de laatste keer dat ze ging samen met nog een vrouw. Ze hadden een matras meegenomen voor mensen aldaar en waren ergens gestopt op een parkeerplaats en hadden de achterdeuren van het busje open staan. Er kwam een aantal mannen op hen af die vroegen of ze van hun diensten gebruik mochten maken. Ze hadden het matras achterin het busje zien liggen en dachten dat ze prostituee waren! Op zich is dat niet zo vreemd ware het niet dat beide vrouwen ronde de zeventig zijn! Zo'n verhaal geeft een ouder wordende vrouw moed, niet? Ze hadden in jaren niet zo gelachen zeiden ze :-)

Terug naar de laarzen... Die van mijn moeder waren te mooi om om te bouwen maar ik had zelf nog een paar dat een aantal keren beschimmeld geweest is toen ze nog in een andere kast stonden en de voering begon wat te verteren. Bij dat paar kon ik het wel wagen

Links een laars van mijn moeder en rechts die van mij


Tja... En nu?

De schaar erin zetten kon ik niet over mijn hart verkrijgen dus ik heb de achternaad een deel los getoornd en de voering ingeknipt Ik heb ze ook nog gepoetst wat niet perse hoeft aan onderstaand paar te zien



Aangezien mijn laarsen gevoerd zijn had ik bedacht dat ik de omslag met stof zou kunnen bedekken alvorens ze te versieren. Bovendien zou ik een light versie maken.

Ik heb de antieke knopen weer tevoorschijn gehaald en gekeken waar ik er twee of meer van had


Ik heb ook wat stukjes ketting opgezocht


Ik had ook nog wat zwart kant



De mooie vintage stukjes vooraan waren te kort maar van het stuk dat achter de kat doorloopt heb ik meer dan genoeg

Tijdens het zoeken naar een stofje


Kwam ik een " bont" kraag tegen!

 
Jammer dat ik er geen twee heb! Overlangs door de helft knippen is natuurlijk ook een optie!

Ik kwam er ook achter dat een reepje spijkerbroek pijp ook nog kan. De maat is goed! ( als je geen skinny jeans draagt ;-))


Ik kwam trouwens nog een stel portemonnees tegen! En een oud zelfgemaakt toilet tasje


Tip: bewaar je alles net als ik, bewaar het dan soort bij soort, dat zoekt veel makkelijker. Deze liggen nu bij de andere

Ik zou ook iets met vilten bloemen kunnen maken! Of die stropdas van mijn vader kunnen gebruiken

 
Of deze fluffy wol!


Kortom, ik heb last van keuze stress!

Ik heb inmiddels wel bedacht dat de knopen waarschijnlijk af gaan vallen..Grote kans dat ik de laarzen met een lange crinklestof rok ga dragen en dan is de kans dat de stof aan de knopen blijft hangen erg groot. Dat is me namelijk ook al eens met een paar laarzen met gespen eraan overkomen.

Wordt vervolgd.....
Ik moet het eerst in mijn onderbewustzijn laten bezinken en borrelen EN met mijn toekomstige mozaiek spiegel in de weer. Volgende week begint de cursus al! :-)

5 opmerkingen:

  1. Die laarzen zijn inderdaad wel erg leuk. Ik ben benieuwd hoe die van jou gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al diverse ideeën de revue laten passeren maar toen ik net mijn brilletje opborg kreeg ik een geweldig idee waar ik helemaal tevreden over ben! Het is geen quick fix dus nog even geduld ;-)

      Verwijderen
    2. 'Anoniem' is inmiddels verandert in Lady :-) Wat ontzettend leuk dat ik je met mijn opmerking aan het denken heb gezet. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

      Verwijderen
    3. Leuk om te weten. Dan blijft er volgens mij nog één anonieme over ;-) Ik wil ook Boho pantoffels maken :-)

      Verwijderen
    4. Ik ben ook de 'anoniem' die fan van je site en manier van leven is. En met die pantoffels zet je mij dus aan het denken. Dat kan ik ook wel eens gaan doen :-)

      Verwijderen