vrijdag 10 oktober 2014

Opdoffen

Donderdagavond ben ik, al surfend, op een blog terecht gekomen die ik even met jullie wil delen. Ik had haast willen schrijven dat hij over mode gaat maar dat is niet waar. De dingen die daar op staan zijn niet bij C&A of de H&M te krijgen.
Hij gaat meer over niet meer piep jonge mensen die de moeite nemen om zich uit te dossen in een styl die ze zelf mooi vinden.
Hier kun je hem vinden
http://advancedstyle.blogspot.nl

Maar dan komen bij mij allerlei vragen naar boven... Doen ze altijd zoveel moeite?... Wat doen ze heel de dag? Ik bedenk net bij het nalezen dat de meeste al met pensioen zijn. Er zit er zelfs eentje van 100 jaar oud bij! ..Misschien waren ze net als mijn oma Bartha, dat was echt een dame. 'S morgens had ze wat oudere kleding aan of zo'n nylon schort tijdens het huishouden en 's middag deed ze nette kleding aan en dronk ze alleen maar thee met een chocolaatje erbij  of deed ze andere damesachtige dingen.

Ik heb ook nog elders afbeeldingen zitten bekijken
Zoals deze b.v.


Zie je het voor je wat er gebeurt als deze mevrouw gaat stofzuigen?...en dan met het schuifje in de steel iets open natuurlijk hihi...

Of als deze mevrouw gehaast langs een deurklink loopt..dat wordt op haar knieen kralen rapen! 


Ik kwam ook deze hoed tegen


ik heb een vreselijke hekel aan al dat gezoen te pas en te onpas door mensen die je amper kent ( mensen die me wel kennen laten het uit hun hoofd.. Behalve mijn schoonzoon, daar kreeg ik er 6 van op mijn verjaardag, puur om te plagen)
Ik had dus bedacht als ik zo'n hoed had ik hem iets aan zou kunnen passen zodat ik een soort barrière voor mijn gezicht had om zoenen te ontmoedigen ;-)

En wat denk je van deze jas


Is die niet beeldig!!?
Laatst kwam er een patiente in de praktijk die ook een hele mooie jas aan had. Ik heb tegen haar gezegd dat ik hem zo mooi vond en als ze hem weg wilde doen of ze dan aan mij wilde denken. Ze had mijn maat wel niet maar ik zou er vast van kunnen maken.

Al met al is het niet echt kleding voor mensen met een " normaal" leven. Ik was gisteren bezig met "onderhoud"/opkalifateren van mijn gang en dan kun je niet zo gekleed gaan.
Voor de High tea is het een ander verhaal. Ik heb hele toeren uit moeten halen om bij een voorraadje kleding te komen waarvan ik dacht dat ik er niets meer van zou dragen. Daar zat de zwarte transparante blouse bij die ik aan wilde trekken. Ik kwam ook allerlei andere leuke dingen tegen waarvan ik vergeten was dat ik ze had! En zelfs één stuk waarvan ik dacht dat ik hem weggedaan had! :-o

Voordat ik mijn ensemble ga laten zien eerst nog een foto van een vest die ik afgelopen zomer op een rommelmarkt gekocht heb. Ik zag hem hangen en dacht Oe, die is apart!  Ik had €6,00 als bovengrens in gedachte en de vrouw vroeg €7,50 en uiteindelijk zij de vrouw," laten we in het midden gaan zitten...€6,50..." Die vrouw kan nog slechter rekenen dan ik! ;-) ik hoop er veel plezier van te hebben. Helaas is de kraag gemaakt van echt bont maar ik voel me minder schuldig omdat hij tweedehands is.

En nu mijn ensemble..

  
Een ensemble met ruimte voor een uitzettende buik ;-)

P.s de kapotte spiegel heb ik bewaard voor het geval ik ooit een mozaiek met spiegelstukjes wil maken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten