zondag 26 oktober 2014

Verbazing, verassingen babbelblogje


Deze week heb ik geen tips of wonderlijke creaties mede te delen. Ik heb een groot gedeelte van de week moeten werken zodat collega's erop uit konden vanwege de herfstvakantie.

Ik had mijn oog al sinds een paar maanden op een boog die al jaren hier in de tuin lag


Die jongen die het huis jaren geleden gekocht heeft was vol goede moed begonnen met slopen en verbouwen maar na een paar ongelukken met een hand en been was de " flow" er uit en heeft hij weinig tot niets meer gedaan eraan.
Jaren zag ik dat ding liggen maar dacht ik er verder niet bij na maar van de zomer kreeg ik een idee. Mijn onderbewustzijn is blijkbaar toch op de achtergrond bezig geweest want op een gegeven moment bedacht ik dat hij hier goed van pas zou komen 


De druif die manlief het pad over laat steken hangt nogal laag en als we die boog daar neer zouden zetten dan zou de rank wat gestut worden
Toen ik begin van de week terug kwam van het werken trof ik dit aan! 


Manlief had die jongen gezien en hij mocht hem hebben en hij wilde er niets voor hebben! Hij is nu wel iets scheef door jaren lang op z'n kant te liggen maar dat komt wel goed. Nu nog een beetje H.ammerite erop en hij is weer als nieuw! 

De tweede verassing kwam toen we de meterstanden opnamen! We hadden maar 34 kWh duur stroom gebruikt dit jaar!. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat de meter op goedkoop stroom blijft hangen. Wij hebben het kaartje op gestuurd en wachten af of er iemand wakker genoeg is bij de energiemaatschappij om het op te vallen. Mochten ze een andere meter komen plaatsen dan gaan we denk ik voor 1 tarief in plaats van twee zoals nu.
Een paar jaar geleden hadden we een soortgelijk euvel met onze water meter. Die bleek achteruit te lopen! Toen viel het niemand op bij de watermaatschappij. Een jaar later kwamen ze hem opmeten en toen zei die man," hij blijft hangen. Ik laat iemand bellen om een afspraak te maken om hem te vervangen" maar er belde niemand. Pas de volgende keer dat er iemand hem op kwam meten werd hij vervangen. Wij hebben zelf geen actie ondernomen en waren pas van plan om te bellen als de stand weer in de richting van de 0 zou komen want voor de 0 komt 9.999,99 vermoed ik en dan zouden ze vast wel wakker worden en ons een gepeperde bijbetaling sturen. Normaal ben ik heel eerlijk maar járen geleden toen we nog koeien hadden moesten we een keer f.1.200,00 gulden bijbetalen. Wat bleek? de waterleiding in de wei bij het drinkbakje voor de koeien lekte en al het water liep zo de sloot in zodat het ons ook niet opviel. Als je toch al erg krap bij kas zit zit je echt niet op zoiets te wachten. Ik vond dus dat het hun verantwoordelijkheid was net als zij vonden dat die lek en het niet opmerken ervan onze verantwoording was.
Onze c.v. kachel vertoonde ook kuren. De verwarmingsbuizen gaven wel allerlei klappen maar er warmde niets op. Ik weet dat het niet koud is en er nog niet echt verwarmd hoeft te worden maar omdat hij toen het nog warm was dat ook deed zijn we hem de afgelopen weken in de gaten gaan houden. Hij deed er uren over om 0,5 graden op te warmen en stopte ermee na 19,5 graden bereikt te hebben (dat is pas echt een energiezuinige kachel,;-)) Dus om te voorkomen dat als het écht koud wordt en we hem nodig hebben hij de geest geeft hebben wij de smid gebeld en een afspraak gemaakt om hem na te laten kijken en écht, ik lieg het niet, ik had de telefoon nog niet neergelegd of hij ging het spontaan doen! Het is net als moeders naar de dokter bellen om te zeggen dat hun kinderen al uren ontroostbaar huilen en je ze laat komen en ze geen kik meer geven!
Ik heb de afspraak afgebeld en we wachten nog even af...

Zoals trouwe lezers weten heb ik een " nieuwe" agenda


Deze heeft een heel klein lusje om een pen in te stoppen en de pennen die ik bij mijn andere agenda had zitten pasten er niet in.
Ik bedacht dat ik nog een hele slanke vulpen had die ik ooit van mijn vader gekregen heb


Ziet er heel luxueus uit hè! Ik heb er gelijk een " sfeerfoto" van gemaakt..80% van dat groepje heb ik ooit weg willlen doen! Nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb ;-)

Om terug te komen op die pen...mijn vader heeft hem gekregen van de mensen die hun vorige huis gekocht hebben en nooit gebruikt. 25 jaar later wilde ik hem gaan gebruiken want hij past in het lusje. Ik heb een vulling erin gedaan en hem een minuut of 10 met de punt omlaag in een bakje gezet zodat de inkt goed door kon lopen naar de punt. 
Terwijl ik bezig was met mijn agendavulling heb ik hem zolang hier neergelegd


Toen ik hem even later op pakte bleek de vulling té goed doorgelopen te zijn en helemaal leeggelopen te zijn op mijn quilt!  ( dat is goed gekomen hoor, ik heb de plek met veel water uitgespoeld en gelukkig was het geen watervaste inkt)
Wat was er mis gegaan? Had ik een verkeerde cartridge erin gedaan? Ik heb zitten googlen maar kon er niets over vinden. Uiteindelijk heb ik een mail gestuurd naar de fabrikant ( of eigenlijk twee omdat ik het zolang vond duren eer ik antwoord kreeg)
Hier mijn antwoorden




Het was dus een vervalsing! Nu vraag ik me natuurlijk af, waar hebben die mensen die hem aan mijn vader gegeven hebben vandaan? Vergeet niet dat dat tijdens het pre internet tijdperk was.
Ik heb nu een balpen in het lusje zitten die ik jaren geleden als cadeau gekregen heb van een werkgeven die ermee stopte. Ik had liever een vulpen gehad maar zit niet op een herhaling te wachten van die inkt overstroming.

Ik kreeg ook deze mail


Klinkt heel aannemelijk hè, fijn dat ze me waarschuwen! Máár ik heb helemaal geen creditcard! "De wereld zit vol met,oplichters !" wilde ik schrijven maar toen dacht ik aan mijn water- en stroommeter....de pot verwijt de ketel enz enz.

Onze boom achter is gesnoeid...


Er gingen steeds meer takken dood. Het is goed dat ik hoogtevrees heb want ik kreeg al zin om er een totempaal van te maken!

En tot slot mijn mozaïek spiegel.
Ik heb afgelopen woensdag een foto genomen ervan


Het gaat nog niet heel hard maar in die zwarte slinger zitten een heleboel hele kleine stukjes en dat gaat niet hard want ze moeten allemaal een beetje in elkaar passen.
Ik vind het erg leuk om te doen en wil daarna thuis ook het een en ander gaan doen. Ik heb al 3 nieuwe projecten bedacht! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten