dinsdag 11 juni 2013

Broekrits Problemen

Er zijn weinig dingen zo gênant als er achter komen dat je al uren met een open gulp rondloopt. Soms komt het niet doordat je vergeten bent de rits dicht te doen maar doordat de rits langzaam open zakt.
Van een collega kreeg ik deze handige tip...

Men neme een elastiekje en schuift hem door het gaatje in het lipje van de rits




Daarna doet men de lusjes van het elastiekje om de knoop ( het spijt me van de bewogen foto. Voor alle duidelijkheid, ik lijd niet aan de ziekte van Parkinson)



Daarna doet men de knoop dicht



Mooie oplossing hè!

Niet alle broeken zijn geschikt voor deze methode. Een van mijn lievelingsbroeken heeft een sluiting die hier niet geschikt voor is



Bovendien ben ik wat afgevallen en lubbert de kont ( die van de broek, niet die van mij ;-)) Omdat ik hem toch wilde blijven dragen draag ik er een tuniek over die alle gevaarlijke en minder flatteuze delen valt. Zo kan ik zonder angst voor ongewenste onthullingen hem toch blijven dragen!

Als tiener had ik een lieveling´s spijkerbroek. Hij zat lekker strak en ik had de zakken versierd met kraaltjes. Groot was mijn tienerverdriet toen de rits het begaf ( waarschijnlijk door alle druk die er op stond). Een rits vervangen in een spijkerbroek was te ingewikkeld voor mij maar toen kreeg ik een idee!!!
Ik heb toen allemaal haken en ogen op de gulp genaaid. Ik kan het niet meer laten zien. Zelfs ik gooi wel eens wat weg ;-) Wel een vingerhoed gebruiken!



Het was niet onzichtbaar maar stond wel interessant. Ik moet wel zeggen dat het geen goed idee is hem te dragen tijdens een blaasontsteking, diarree of andere gelegenheden waarbij je snel je broek uit wilt hebben.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten