donderdag 20 juni 2013

Flesjes Versieren

Na mijn marathon werkweek vorige week werd het tijd om mijn huis weer eens onderhanden te nemen met stofdoek en stofzuiger. Al stoffend kwam ik een flesje tegen dat ik ooit versierd had met relief paint en toen dacht ik hé, dat is wat voor mijn blog!
Zoals ik eerder geschreven heb heb ik onder andere een vulpennen tik. Ik kijk ook regelmatig naar programma's als Bargain Hunt waarin voorwerpen uit een lang vervlogen tijd voorbij komen toen er niet miljoenen van dezelfde voorwerpen uit een fabriek gestampt werden (bij nader inzien misschien wel maar die hebben het niet overleeft). Daar zitten regelmatig rijk gedecoreerde stukken tussen en ook inktpotjes uit de tijd vóór de balpen toen er nog met een ganzenveer geschreven werd. Al deze elementen zorgde er voor dat op het idee kwam om dit potje 




  met behulp van een tube relief paint




om te toveren tot dit



Ooit heb ik zoiets ook met een lege limonade fles gedaan. Ik had toen een fles water op de aanrecht staan waar ik water uit schonk om op te drinken. ´s winters is kraanwater erg koud en dat deed dan pijn aan mijn gevoelige tandhalzen.
Vanwege het lekken van toxische stoffen uit het plastic doe ik dat niet meer maar gebruik ik hem om mijn planten water te geven 



Ik heb die relief paint toen gecombineerd met een beetje glasverf.
Je moet dit spul niet gebruiken op zaken die regelmatig afgewassen moeten worden aan de buitenkant ( denk ik tenminste)
In een ver verleden had ik zo´n brede glazen vaas die ik als windlicht gebruikte. Die wilde ik een versierde rand geven maar wist niet of ik dat eeuwig zo wilde houden. Ik heb toen vierkantjes met mat plakplastic op het glas geplakt en die vierkantjes daarna met de relief paint versierd. Je zou ook een doorlopende band er op kunnen plakken of rondjes of bloemetjes en daar leuke eenvoudige figuurtjes op kunnen maken.
Ik kan het niet meer laten zien want op een gegeven moment wilde ik een gewone doorzichtige glazen vaas en heb ik het plakplastic er weer af getrokken.
Het vergt wel enige oefening en je moet er geen probleem van maken als het niet helemaal perfect uitpakt maar je kunt er leuke dingen mee doen!
En nu ga ik in turbo tempo weer door mijn huis heen want het huishouden schiet niet op zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten