donderdag 13 juni 2013

Sleutellabels Maken

Bijna dagelijks vraag ik mezelf af hoe lang het zal lukken om dagelijks wat te "publiceren" maar de ideetjes en onderwerpen blijven zich tot nu toe aandienen.
Zo was ik laatst op het werk toen een collega met een reserve fietssleutel aan kwam zetten die ze bij had laten maken met de vraag waar ze hem het beste kon laten. Ik dacht dat de beste plaats zou zijn aan de sleutelbos bij alle andere sleutels en dat hebben we gedaan. Ze zei toen dat er iets aan moest zodat iedereen wist waar de sleutel van was.... Ik zei gelijk " ik maak wel wat" maar mijn eerste poging met papier en plakband scheurde uit dus ik bood aan om thuis wat te fabriceren...
Omdat ik veel dingen bewaar die me "handig voor ooit lijken" heb ik aardig wat dingen op voorraad. Nu moet je niet denken dat ik een compulsieve verzamelaar ben waar je door een smal paadje het huis in moet lopen en waar de stapels handige dingen tot aan het plafond gestapeld staan. Alles past nog in mijn kasten.
Ik had mooi flexibel plastic liggen waar ooit een cadeau setje doucheschuim o.i.d. in gezeten had.Het was dus stevig maar niet broos. 



Ik heb er eerst met een perforator een gaatje in geponst. Ervaring leert dat het moeilijk is om de plaats van het gaatje te bepalen dus tegenwoordig pons ik eerst het gat en knip daarna pas de label uit



Daarna heb ik er een stukje vanaf geknipt



En een ringetje doorheen gedaan die ik weer ergens anders van bewaard heb.



toen heb ik mijn permanente fineliner mee naar mijn werk genomen zodat een collega met een mooier handschrift dan ik de tekst er op kon schrijven



Permanente fineliner is alleen permanent als je er niet met vette vingers aan komt dus ik heb voor alle zekerheid een stukje plakband over de tekst geplakt. Je zou ook een stukje papier met getypte tekst er op kunnen plakken.

Oplettende lezers zullen opmerken dat er een zwaarder ringetje aanzit. Omdat de sleutelbos dagelijks gebruikt wordt leek me dat het eerste ringetje iets minder stevig was dus heb ik hem vervangen door een andere .
Wil je labels maken voor sleutels die zelden gebruikt worden dan kun je ook een stukje touw of een ijzerdraadje gebruiken.
Als je al je reserve sleutels van een label voorziet, weet je in één oogopslag waar de sleutel bij hoort en eindig je niet zoals wij met een lade vol sleutels waarvan de bijbehorende fiets of auto al lang naar de sloop of met het oud ijzer mee is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten