zaterdag 29 juni 2013

Spachtelputz Reinigen

Wij hebben een kleine keuken,2.50m x2.50m als hij helemaal leeg is dus ik heb het niet over vloeroppervlakte. Toen wij onze nieuwe keuken kochten bleven er een paar stukjes muur over die niet bedekt werden door kastjes. Wij hebben toen spachtelputz op die paar plekjes gedaan. Dat is al in de vorige eeuw gebeurd en op één plaats ( achter de vuilnis emmer) wordt het wel eens een beetje vies. Ik maak dat gewoon af en toe schoon en ik dacht dat iedereen dat deed en wist hoe het moest maar onlangs sprak ik een collega die zei dat haar spachtelputz smoezelig was en dat ze niet wist of en hoe ze het schoon zou kunnen krijgen dus ik dacht "misschien zijn er meer mensen die het niet weten". Ik moet wel bekennen dat ik gewoon maar wat geprobeerd heb maar dat het heel aardig werkte...

Hier een paar vóór afbeeldingen




                             het lijkt hoe schoon is jouw huis wel...


                                            hier de plek waar de metalen deksel tegen de muur slaat

Ik moet bekennen dat het wel eens erger geweest is maar ik probeer het een beetje bij te houden.

Dit heb je nodig



groene zeep en een nagelborstel zonder haren er in (menselijke en dierlijke bedoel ik want die blijven tussen de spachteputz hangen) en ook nog een emmertje met warm water.

Men doopt het natte nagelborsteltje in de zeep en schrobben maar!

Naderhand droog deppen met een doekje. Niet wrijven want anders kunnen er vezels en pluisjes in de spachtelputz blijven haken. En klaar is Kees!

hier ná foto´s


                     hier de plek waar de deksel tegenaan kwam ( je moet me maar geloven..)




Er waren een paar vlekjes die ik niet helemaal weg kreeg.Maar het geheel was wel flink opgeknapt.
Ik wil niet zeggen dat dit zal werken op een hele grote muur maar op plekken die sneller vuil worden zoals rond stopcontacten of op plekken waar een kat " kopjes " geeft lijkt het mij een prima oplossing.

2 opmerkingen:

  1. Wow die ga ik eens proberen. Lijkt me veel werk maar dan eb je ook wat! Bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen