zondag 23 juni 2013

Grote Scheur

Hoe ouder dingen worden hoe vaker er wat aan gerepareerd moeten worden. Hier liet ik stap voor stap zien hoe ik een klein gaatje in de broek van zoonlief repareerde.
Manlief vroeg pas geleden of ik wat aan zijn scheur kon doen..Hij is de leeftijd ver voorbij dat de grunge mode hem goed zou staan al moet ik zeggen dat je hem uit kunt tekenen in een ruim geruite flannellen overhemd.




Deze scheur was een tikkie groter dan die van zoonlief. Voordat ik het lapje er achter genaaid heb heb ik eerst de rafels wat weggeknipt.
De reparatie was zo gebeurd. Ik was langer bezig met het uit de kast slepen van alles dat ik nodig had dan het herstellen zelf.



hieronder de binnenkant



Ik heb naderhand de overtollige stof een beetje weggeknipt

Twee dagen later was het weer prijs... net een centimeter of tien onder de andere reparatie 



Die heb ik ook gerepareerd. 



Maar het wordt tijd voor een andere broek. Deze is versleten. In een ver verleden knipte ik een groot stuk versleten stof uit en zette er een nieuwer stuk in maar ik zat altijd te tobben met de hoekjes en het goed passend maken van het geheel dus daar ben ik mee gestopt.

Dit gaat binnenkort een donor broek worden..



De achterkant van de broekspijpen is nog prima geschikt om "transplantatie" lapjes van te maken!

2 opmerkingen:

  1. Bij een werkbroek tornde ik dan de beide zijnaden los zover dat nodig was.
    Kapotte stuk met eventueel dun stuk eruit knippen. Nieuw stuk (van een oude broekspijp)
    ertussen, hoef je alleen boven en onder te naaien. Geen hoekjes. Daarna de zijnaden weer gestikt.
    Misschien een idee?
    Groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik een super idee! Dan heb je ook geen geworstel op de naaimachine. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen