vrijdag 14 juni 2013

Wratten

Ik wilde dit stukje illustreren met een afbeelding van wratten maar ben na het googlen van gedachte veranderd... dieet tip: heb je lekkere trek google naar afbeeldingen van wratten dan is de trek vast zo weg..
Op mijn werk komt er elke maand een vat met vloeibare stikstof waar we diverse mensen met wratten mee martelen door ze hiermee aan te stippen. Nou ligt het erg aan de plaats van de wrat en je pijngrens of je het (erg) pijnlijk vind of niet. Ik behandel mezelf wel eens maar vind het wel meevallen maar ja, ik kan stoppen wanneer ik wil ;-)

Een zoontje van een collega van mij had wratten die ze éénmaal behandeld heeft. Zijn pijngrens was waarschijnlijk niet erg hoog want aan het gejammer te horen vond hij het flink pijnlijk. Één keer behandelen was niet genoeg want de wrat verdween niet en ze zag er erg tegenop om hem weer zo´n marteling te laten doorstaan.Nou weet ik niet meer waar we die tip vandaan hebben maar ergens hebben we gehoord dat het sap van Stinkende Gouwe ook tegen wratten zou helpen.
Daar wil ik wel een afbeelding van plaatsen ;-) 


                                 afbeelding van Wikipedia

Hier een foto van het sap


                                      afbeelding van jakobskruiskruid.com

Ze dacht "baat het niet dan schaad het niet" en ze heeft regelmatig ( om de dag geloof ik) de wrat met het gele sap aangestipt en de wrat werd kleiner en verdween! Onlangs had een andere zoon een wrat en daar is ze ook met de behandeling begonnen en deze wrat begint ook te slinken!
Als je dus op ziet tegen een behandeling met stikstof is het het proberen waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten