maandag 24 juni 2013

I-Pod Tasje

Ik heb geen aandelen en ben eigenlijk niet zo van de gadgets. Qua telefoon gebruik ik de afdankertjes van mijn kinderen en ik weet amper hoe ze werken maar een uitzondering maak ik voor mijn I-pod touch. Ik heb hem twee jaar geleden gekocht. Het was de bedoeling om hem alleen vanwege starwalk te kopen ( ook geen aandelen hierin ) maar het is mijn maatje geworden. De t.v. komt nauwelijks meer aan maar als het slecht weer is speel ik hele avonden wordfued ( onder het mom van hersengymnastiek), ik lees online met brilletje en check om de 10 seconden de statistieken op deze blog ;-). Als ik naar mijn werk fiets zet ik een muziekje op en als ik aan het wieden ben in de grote tuin van mijn vader zet ik een hoorspel van de BBC op. Hij voldoet aan al mijn wensen. Ik ben er dan ook zuinig op en stop hem niet zomaar in mijn jas- of broekzak. Het duurde niet lang voordat ik een plan uitgebroed had om er een tasje voor te maken.

Dit is hem



Ik heb hem twee jaar geleden gemaakt dus kan geen stap voor stap workshop Ipodtasje maken laten zien.
Hij is gepantserd. Dat wil zeggen dat er tussen de buitenkant en de voering een stukje perspex zit uit de verpakking waar hij in geleverd werd. Ik had natuurlijk twee stukjes nodig ( voor en achter) maar zoonlief heeft er ook eentje dus die van hem heb ik ook ingepikt maar je zou natuurlijk ook stukken karton kunnen gebruiken of anders een paar lagen stevig plastic uit een of andere verpakking.
Het hengseltje heb ik van een oud  kapot telefoon tasje afgehaald. Ik heb geen idee hoe we daar aan gekomen zijn. Het was er vast eentje die iemand anders weg wilde gooien en aan dochterlief gegeven heeft in 2001. Je kunt ook gewoon een koordje er stevig aannaaien MAAR ik kan die van mij aan één kant loshalen en zo het tasje verwijderen als mijn hoorspellen "op" zijn zonder mijn bodywarmer en of jas eerst uit te trekken.
De stof was over van een rok die ik ooit gemaakt heb en het bloemetjes band zat ooit op een ouwe meuten regenjas die ik er ooit mee opgevrolijkt heb. Zodra ik die jas aandeed voelde ik me tachtig, nou is daar niks mis mee maar niet zo leuk als je nog maar nét veertig bent. Dat ding had natuurlijk het eeuwige leven zul je altijd zien :-( en omdat ik het niet voor mezelf kon rechtvaardigen om hem al weg te doen heb ik hem eerst met kralen opgevrolijkt en later met band en een met stof overtrokken kraag. Toen hij na een jaar of tien nóg niet versleten was heb ik toch maar een andere gekocht. Ik kon het psychisch niet langer aan om hem te dragen. Hij hangt nog steeds hier in de kast. Misschien kan ik hem weer gaan dragen als ik écht tachtig ben bedenk ik net! Het is een tijdloos model dus wat dat betreft....
Ik dwaal af... het knoopje zit er alleen voor de sier op. Het lintje kan vast gezet worden door een stukje klittenband dat achter de knoop verstopt zit. Zo kan mijn geliefde I pod niet uit het tasje vallen als ik op de kop in een bloemenperk sta.
Ik heb mijn oortelefoontje op de juiste lengte op een " haspeltje" vast gezet



waarom en hoe kun je hier lezen.
Ik wil jullie nog wel even gerust stellen door te zeggen dat ik er geen 3G op heb dus ik ben niet zo´n persoon die op verjaardagen alleen maar naar een schermpje zit te kijken en op mijn werk zal ik ook niet de spoedlijn laten rinkelen omdat ik nog éven mijn e-mail moet checken ;-)

2 opmerkingen:

  1. Hij ziet er leuk uit! Leuk dat je zelf dingen maakt ipv zomaar iets koopt. Daarom is dat tasje wel gewoon uniek voor jou. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben hem alleen al 2 weken kwijt! Ik snap er niks van en heb alles al afgezocht ( de logische plekken tenminste) hopelijk kom ik hem snel weer ergens tegen. Ik vind het erg leuk om dingen te maken. Het liefst van dingen die ik al in huis heb liggen. Het geeft me veel voldoening :-)

      Verwijderen