dinsdag 25 juni 2013

Onder Plateau Konijnenhok

Het begint een beetje eentonig te worden hier met al die konijnen verhalen maar ik wil nog één tip delen....en misschien wel meer maar ik kan niet in de toekomst kijken


Wij hebben dit prachtige hok op MP gekocht voor een habbekrats



Oplettende konijnenhouders zal het opvallen dat het op een soort plateautje staat dat niet bij zulke hokken geleverd wordt.

Dat hebben wij zelf bedacht en gemaakt.
Vorig jaar hebben wij een gedeelte van de voorgevel van ons huis betimmerd met kunststof planken. De restjes hadden we natuurlijk bewaard voor ooit en ooit kwam heel snel. Van één stukje heb ik het bordje gemaakt waar ik het  hier over had en van de andere restjes hebben we dit plateautje gemaakt.






Wij hadden het om een andere ingewikkelde reden gemaakt die niet meer aan de orde is maar als je thuis luxueuze natuurstenen tuintegels heb en geen 30x30 stoeptegels heb zoals wij dan kan dit plateautje ze beschermen tegen onherstelbare schade van konijnen poep en pies! 

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het konijn blijer is met een ren aan het hok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker handig? Lekker zielig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 , 2 ... aah misschien nog een derde sprong? Damn weer aan de overkant van het hokje.. beneden maar is proberen.. Gut weer hetzelfde effect.. Maar gelukkig ik kan niet op de dure stenen poepen en plassen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ho na verder lezen, lezen we dat deze konijnen wel de ruimte hebben, maar elke gek kan dit lezen. Misschien een mooie aanvulling om dit te laten zien met een grote ren en dat deze ook onmisbaar is voor konijnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je heb helemaal gelijk. Ik vind het erg dat er zelfs nog steeds hokken verkocht worden zonder onder ren. Als de " lol" eraf is en er niet meer naar het konijn omgekeken wordt kan het beestje amper zijn of haar kont nog keren. Dan is een onderren nog beter dan niets . Een ruime ren is natuurlijk nog veel beter. Toen ik dit stukje schreef ging ik er vanuit dat iedereen die mijn blog leest weet dat onze konijnen " los" lopen en gangen kunnen graven. Dit konijn zat tijdelijk in dit hok. Ik weet niet meer of het voor " straf" was of vanwege maden. Dat zinnetje over die dure tegels schreef ik omdat ik me voor kan stellen dat er ergens een vader of moeder zegt" dat beest moet weg, mijn tegels worden erdoor verpest! " Laten we hem/ haar zijn vrijheid terug geven" en het vervolgens in de duinen dumpen :-(

      Verwijderen