woensdag 19 juni 2013

(Thee) Mok Slingers

Bij mij op het werk wordt er regelmatig thee en koffie gezet en wordt er veel heen en weer gelopen. Een aantal jaren geleden was ik samen met een snip verkouden collega die zei," pas je op dat je niet van mijn theeglas drinkt anders wordt je ook verkouden!" ... De raderen in mijn brein begonnen te draaien en ik heb toen een etiketje met haar naam erop op haar glas geplakt zodat we wisten welke van haar was. Alleen de raderen in mijn brein bleven draaien en ik bedacht dat ik voor elk personeelslid een slinger kon maken om aan het oor van hun mok te hangen!
Ik ben natuurlijk gelijk aan de slag en heb voor al mijn collega´s een slinger gemaakt. Ik probeerde een beetje rekening te houden met lievelingskleur etc.

Om zelf een slinger te maken heb je kralen en /of ornamenten nodig


Stiften of zilverdraad en eventueel oogjes


en dun koord



Koord vind ik aan prijskaartjes van kleding ( de "dure" van mijn zoon) of soms in een kralen pakket en het zilveren bobbeltjes koordje is van een kerstversiering. Zoals ik al meer verteld heb, alles wat maar enig zins bruikbaar lijkt bewaar ik voor ooit. Hou het wel allemaal netjes gesorteerd zodat je snel kunt vinden wat je zoekt en je familie geen reality serie inschakelen met bijbehorende professionele psychische hulp ;-)

Helaas moest ik me inhouden bij de lengte van de slinger anders sleept hij over de tafel. Ook de lengte van het koordje luistert nauw. Als je het te kort maakt kun je het niet makkelijk bevestigen aan het oor en omdat zo´n mok regelmatig afgewassen moet worden is het handig als je het er makkelijk af kan halen.

Hier een paar voorbeelden


Ik gebruik vaak een kraaltje van de eerste letter van diegene waar hij van is.


Eerst hingen ze allemaal over een de hals van een paar blauwe flessen maar het viel dan niet mee om die van jouw er tussen uit te krijgen dus toen ben ik gaan verzinnen wat ik zou kunnen gebruiken....



Op de rommelmarkt heb ik toen een foto standaard gekocht voor 50 cent en de rondjes aan de uiteinde een beetje naar voren gebogen zodat je allemaal haakjes kreeg.
Ik bedenk net dat je zo´n standaard ook zou kunnen gebruiken om je sleutels aan te hangen maar dan zou je de basis wel stevig in iets zwaars moeten bevestigen tegen het omkiepen.
Sommige collega's gebruiken hun slingers trouw, andere niet. Maar als niemand ze zou gebruiken zou het een stuk minder duidelijk zijn van wie welke glas of welke mok was.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten