vrijdag 28 juni 2013

Verzorgde Nagels

Normaal let ik er eigenlijk niet zo op maar als ik een tijdje regelmatig moet werken wordt ik geconfronteerd met de keurig verzorgde lange nagels van mijn collega's. Ze zijn niet gelakt maar er is duidelijk tijd en aandacht aan besteed terwijl ik blij mag zijn als die van mijn schoon zijn en niet zwart van de aarde of groen van de beits of verf.
Als ik er de tijd voor neem polijst ik ze met een polijstvijl. Je hebt dan een mooie verzorgde glans op je nagels zonder dat je lak gebruikt. Die glans duurt meestal niet zo heel lang maar aan de andere kant nagellak op mijn nagels ook niet...

Hier een voorbeeld. Meestal hebben ze drie of vier "delen". Soms genummerd



Je begint met de nagelriemen zachtjes terug te duwen, men zegt dat je ze eerst moet weken in een warm badje.

Hier is mijn onbehandelde duimnagel



                            weer een beetje wazig, sorry

Hier na stadium één, het "weg schuren" van oneffenheden



Hier na stadium twee (iets minder schuurpapierachtig)

Niet dus... al die duimnagels lijken op elkaar, ik weet niet meer wat wat is en of het wel de juiste foto´s zijn. Ik sla dus stadium twee over en ga naar drie en vier!

Drie






Er begint al een beetje glans te verschijnen ( zij het een wazige )

En hier het eind resultaat. Absoluut niet te verwarren met de vorige foto´s!


Mooi hè! en dat nogal liefst op een hele milieu vriendelijke manier. Mocht je zo´n polijstvijl gaan kopen en merk je dat het " schuren" na verloop van tijd minder goed gaat, maak hem dan even schoon met een sopje en een oude tandenborstel, dan werkt hij weer goed. Ik heb wel ergens gelezen dat je het niet vaker dan één keer per week mag doen. Je wilt niet heel je nagel wegschuren. Dat staat helemaal niet verzorgd ;-)

Er schiet me net wat te binnen over nagels. Begin van dit jaar had ik een diepe horizontale geul in zes van de tien vingernagels, allemaal op precies dezelfde hoogte. Nieuwsgierig van aard als ik ben ben ik gaan Googlen en kwam ik er achter dat tijdens periodes van hoge koorts je nagels niet groeien en je zo'n geultje kunt krijgen. Nou heb ik in november griep gehad en dan bedoel ik ECHT griep en niet het niezen en snotteren wat in de volksmond doorgaat als griep. Ik heb toen acht dagen hoge koorts gehad en kon amper de tien meter naar de w.c. halen zonder bijna flauw te vallen, ik was zelfs te ziek om t.v. te kijken en heb dagen naar het plafond en de muren liggen staren. Een berekening bevestigde mijn vermoeden, toen is het gebeurd.
Nu ik weer aan die griep denk herinner ik me weer de twee keer dat ik een tabletje Paracetomol ingenomen heb. Normaal doe ik dat niet maar soms wordt je pijn zó zat dat je het even niet wil voelen ( in dit geval dolk steken in het hoofd) Na het tabletje ben ik beide keren gaan slapen ( ik lag trouwens hele dagen te slapen en volgens mij wat te hallucineren, bizar!) en toen ik wakker werd waren mijn kleren zo doorweekt dat ik me helemaal om moest kleden. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik weet niet of ik het altijd heb. Ik neem er hoogstens één of twee per jaar maar ik zal het eens in de gaten houden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten